حجاب را به رنگ مشکی محدود نکنیم/ توجه به هزینه‌های گزاف تهیه چادر
کد خبر: 3826044
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

حجاب را به رنگ مشکی محدود نکنیم/ توجه به هزینه‌های گزاف تهیه چادر

گروه اجتماعی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه طیف وسیع و خاص جامعه را جوانان به‌خود اختصاص داده‌‌اند، تأکید کرد: تفاوت رعایت حجاب برای یک بانوی جوان با یک بانوی مسن بسیار متفاوت است و باید این را درنظر داشته باشیم که جوانان به‌طور فطری زیبایی‌پسند بوده و در رعایت حجاب نیز به‌دنبال زیبایی هستند و نباید رعایت حجاب را محدود به رنگ مشکی بدانیم.

رعایت حجاب را به رنگ مشکی محدود نکنیم/توجه به هزینه‌های گزاف تهیه چادر

حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین سیامک جعفرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه و استاد فقه و اصول، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه حجاب در حقیقت جز بدیهی‌ترین و ضروری‌ترین مباحث اسلامی است، اظهار کرد: بحث پوشش بسیار بدیهی بوده و همگان باید به این واقف باشند که تمامی انسان‌ها نیازمند پوشش هستند.

وی ادامه داد: در رابطه با بحث پوشش و حجاب با اصل وجود و عدم وجود آن مواجه هستیم و در قرآن نیز حجاب فقط مختص بانوان ذکر نشده و شامل مردان نیز می‌شود و در رابطه با پوشش و عفاف و حجاب باید کلی‌نگر باشیم.

حجاب؛ زمینه‌ساز عفاف

جعفرزاده با اشاره به اینکه آنچه در رابطه با حجاب برای بانوان تأکید شده درواقع پوشاندن زینت‌های زنانه است، بیان کرد:‌ حجاب، زمینه‌ساز عفاف بوده و بی‌حجابی یا بدحجابی نیز زمینه‌ساز بی‌‌عفتی است، ولی نمی‌توان به‌طور قطع و یقین گفت کسی که باحجاب است، حتماً عفیف بوده، بلکه صرفاً رعایت یا عدم رعایت حجاب، زمینه‌ساز این امر مهم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: عفاف و حجاب یک مقوله کاملاً اجتماعی بوده و رعایت یا عدم رعایت آن بر تمامی افراد جامعه تأثیرگذار است و نباید با این استدلال نگریسته شود که هرکس مختار است حجاب خود را هرگونه که مایل است، رعایت کند و چنین تفکری داشته باشد که نوع حجاب من به جامعه مرتبط نیست.

حجاب مختص دین اسلام نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه حجاب فقط مختص دین اسلام نبوده و شامل تمامی ادیان الهی می‌شود، یادآور شد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها همچون سریال حضرت یوسف پیامبر در رابطه با حجاب زنان آن دوره سهل‌انگاری صورت گرفته و به‌صورت بدحجابی نشان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طیف وسیع و خاص جامعه را جوانان به‌خود اختصاص داده‌‌اند، تأکید کرد: تفاوت رعایت حجاب برای یک بانوی جوان با یک بانوی مسن بسیار متفاوت بوده و باید این را درنظر داشته باشیم که جوانان به‌طور فطری زیبایی‌پسند بوده و در رعایت حجاب نیز به‌دنبال زیبایی هستند و نباید رعایت حجاب را محدود به رنگ مشکی بدانیم.

جعفرزاده در پایان تأکید کرد: امروز شاهد هزینه‌های گزاف تهیه چادر و حجاب در جامعه هستیم که مسئولان باید در رابطه نیز چاره‌ای بیندیشند تا بانوان جوانی که به‌دنبال رعایت حجاب هستند، بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند چادر تهیه کنند.
انتهای پیام

captcha