بیش از ۸۰ هزار خانوار آذربایجان غربی تحت‌پوشش بهزیستی قرار دارند
کد خبر: 3827323
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

بیش از ۸۰ هزار خانوار آذربایجان غربی تحت‌پوشش بهزیستی قرار دارند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: تعداد مددجویان استان ۸۰ هزار و ۱۵۶ خانوار است و ۳۹ هزار و ۷۱۶ خانوار مستمری‌بگیر هستند.

بیش از ۸۰ هزار خانوار آذربایجان غربی تحت‌پوشش بهزیستی قرار دارند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی‌، صبح امروز، ۲۴ تیر‌ماه‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تعداد مددجویان استان ۸۰ هزار و ۱۵۶ خانوار است و ۳۹ هزار و ۷۱۶ خانوار مستمری‌بگیر هستند.

وی ادامه داد: از تعداد مستمری‌بگیران استان، ۵ هزار و ۴۱۴ خانوار مستمری‌بگیر اجتماعی، ۱۱ هزار و ۷۲۶ خانوار مستمری‌بگیر توانبخشی و ۲۳ هزار و ۵۴۲ خانوار نیز مستمری‌بگیر از محل هدفمندی یارانه‌ها هستند.

فریور با بیان اینکه جمع کل مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهزیستی در استان هزار و ۴۰۷ مورد است، بیان کرد: در این راستا ۶۴ مرکز توانبخشی، ۴۱۳ مرکز پیشگیری، ۷۲ مرکز خدمات مشاوره اجتماعی، ۵۱ مرکز توانبخشی معلولین و ۴۹ مرکز درمان و بازتوانی معتادین در استان فعالیت دارند.

وی یادآور شد: ۴۱ انجمن و مؤسسه غیردولتی و خیریه فعال در سطح استان وجود دارد و همچنین ۱۸ مرکز نگهداری سالمندان، ۱۶ مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن، ۱۶ مرکز حرفه‌آموزی ویژه معلولین و ۱ مرکز خانه سلامت دختران و زنان نیز در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۷۲۷ مهدکودک در استان یادآور شد: ۲۰ مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و خیابانی، ۱۸ مرکز کلینیک اورژانس اجتماعی و ۱۰ مرکز خدمات مشاوره ژنتیک نیز در استان خدمات ارائه می‌دهند.
انتهای پیام

captcha