لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3828270
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان‌غربی بر اختصاص مکانی دائمی برای برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و ارائه پوشش‌های اسلامی ـ ایرانی در استان تأکید کرد و گفت: قطعاً وجود یک نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در هر استانی ضروری بوده و در فرهنگ‌سازی این امر تأثیر بسزایی دارد.

لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

امینه محمدی، مدیرعامل مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان‌غربی در حاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب در ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، از عدم حضور برخی مسئولان فرهنگی استان در این نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: با عدم استقبال مسئولان از این نمایشگاه، نباید انتظار داشته باشیم که مردم نیز به‌راحتی به سمت عفاف و حجاب و پوشش‌های اسلامی ـ ایرانی روی بیاورند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه طرح‌های بسیار خوبی از حجاب و پوشش‌های مناسب بانوان ایرانی ارائه شده که قطعا به دلیل استفاده از طرح‌های شیک و زیبا برای جوانان جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت.

محمدی اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیاز به حمایت هرچه ‌بیشتر مسئولان از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشش‌های اسلامی ـ ایرانی دارد و نباید صرفا به هفته عفاف و حجاب ختم شود.

مدیرعامل مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در هر امری نیاز به تکرار دارد، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب باید در تمامی مناسبت‌ها مدنظر قرار گیرد و همچنین باید محل مناسبی برای برگزاری آن درنظر گرفته شود، چراکه مکان کنونی نمایشگاه به‌هیچ‌وجه برای عموم مردم استان جاافتاده و مناسب نیست و بهتر بود تا در مکان دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار شود.

وی بر اختصاص مکانی دائمی برای برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و ارائه پوشش‌های اسلامی ـ ایرانی در استان تأکید کرد و یادآور شد: قطعا وجود یک نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در هر استانی ضروری بوده و در فرهنگ‌سازی این امر تأثیر بسزایی خواهد داشت و بخش‌های فرهنگی تمامی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در برگزاری این نمایشگاه کمک کنند.

محمدی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در زمینه عفاف و حجاب باید به دست افراد حرفه‌ای و آموزش‌دیده سپرده شود، تأکید کرد: نوع لحن و بیان در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نقش بسزایی در تاثیرگذاری آن دارد و قطعا اگر فردی بدون توانایی لازم اقدام به این کار کند، نه تنها نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد، بلکه نتیجه عکس نیز به‌دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: فردی که در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خصوص عفاف و حجاب فعالیت می‌کند، باید شناخت جامع و کاملی از فلسفه و چرایی رعایت حجاب داشته باشد تا در جواب تمامی سوالات افراد جامعه پاسخ‌های منطقی بدهد.
انتهای پیام

captcha