تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان فارس
کد خبر: 3839210
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان فارس

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس، یكی از اولویت‌های این اداره‌كل را ایجاد كتابخانه عمومی در شهرهای فاقد كتابخانه برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 10 شهریورماه در جمع خبرنگاران از افتتاح كتابخانه عمومی «خیام» در شهر دبیران و كلنگ‌زنی دو پروژه ساخت و توسعه كتابخانه‌ای در این استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها به‌مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند.
وی با یادآوری اینکه به‌مناسبت هفته دولت در فارس هشت پروژه کتابخانه‌ای در استان انجام شده است، گفت: افتتاح کتابخانه عمومی «خیام» در شهر دبیران یکی از پنج پروژه افتتاح کتابخانه‌های عمومی بود که با زیربنای 210 متر مربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و هفتصد میلیون ریال آماده و به بهره‌برداری رسیده است.
منوچهری اظهار كرد: استفاده از خدمات گسترده کتابخوانی حق مردم شهر دبیران بود که خوشبختانه این پروژه با اهدای ساختمان توسط خیر و تعمیر و تجهیز از سوی اداره‌کل کتابخانه‌ها و با حمایت‌های مسئولان به سرانجام رسید و امیدواریم با افتتاح این کتابخانه شاهد حضور گسترده مردم دبیران در برنامه‌های کتابخانه عمومی باشیم.
مدیركل كتابخانه‌های عمویم فارس با تصریح اینکه با افتتاح این پروژه، دبیران به عنوان نخسین شهر از شهرهای فاقد کتابخانه استان، دارای کتابخانه شد، افزود: ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه از اولویت‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که این برنامه از سال گذشته به‌صورت جدی در استان دنبال شده است.
وی اضافه کرد: براساس آخرین تقسیمات کشوری، در فارس با 106 شهر، 22 شهر فاقد کتابخانه وجود داشت که پس از افتتاح کتابخانه خیام، 21 شهر دیگر هنوز از نعمت خدمات کتابخانه‌ای بهره‌مند نشده‌اند. این در حالی است که در برخی از این شهرها اقداماتی انجام شده و در تلاشیم که هرچه سریع‌تر تمامی شهرهای استان فارس به خدمات کتابخانه‌ای مجهز شوند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه با اشاره به اینکه توسعه، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های موجود نیز از مهم‌ترین برنامه‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی است، گفت: در همین راستا کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی «آیت‌الله نسابه» شهر حاجی‌آباد در هفته دولت انجام شد که در این طرح 200 متر به زیربنای این کتابخانه اضافه خواهد شد.
منوچهری اضافه کرد: کتابخانه عمومی «آیت‌الله نسابه» به‌عنوان تنها کتابخانه شهر حاجی‌آباد از سال 1376 فعال است که با توجه به کمبود فضا و امکانات کتابخانه، این پروژه با تأمین اعتبار اولیه توسط بانو حاجیه سکینه صبور خیر نیک‌اندیش آغاز شد و با اعتبارات شهرستانی تکمیل خواهد شد.
وی همچنین از کلنگ‌زنی ساختمان کتابخانه عمومی «سردار شهید محمد اسلامی‌نسب» روستای لایزنگان نیز خبر داد و گفت: این پروژه نیز در زمین به مساحت 340 متر و با زیربنای 220 متر مربع با کمک خیر کتابخانه‌ساز ساخته می‌شود. در حال حاضر کتابخانه سردار شهید محمد اسلامی نسب در ساختمان حسینیه این روستا مستقر است که با اتمام این پروژه، کتابخانه در ساختمان مناسب و مجهز خدمات خود را دنبال خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha