نبود تخصص علمی؛ ضعف اساسی حوزه‌های علمیه کشور
کد خبر: 3842560
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

نبود تخصص علمی؛ ضعف اساسی حوزه‌های علمیه کشور

گروه اجتماعی ــ مدیر حوزه‌های علمیه کشور نبود تخصص علمی، ضعف در پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه، کم‌توجهی به علوم انسانی و اجتماعی و رویکرد بین‌المللی را از جمله ضعف‌های موجود در حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد.

نبود تخصص علمی؛ ضعف‌ اساسی حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ظهر امروز، ۲۵ شهریورماه، در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان که در محل مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی درحد مطلوب بوده و در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه باید برنامه راهبردی جامع ۵ ساله توسط مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهیه و تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در طول چهل سال گذشته گام‌های مهمی را در راستای حفظ دین و نظام برداشته‌اند، خاطرنشان کرد: توسعه کمی و زیرساخت‌های حوزه‌ها، توسعه حوزه دانش و رشته‌های تخصصی، تولید بیش از ۱۰ هزار اثر فرهنگی و هنری، توسعه حوزه‌های علمیه خواهران و فعالیت بیش از هزار مرکز حوزوی در کشور جز این گام‌های اساسی به‌شمار می‌روند.

اعرافی نبود تخصص علمی، ضعف در پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه، کم‌توجهی به علوم انسانی و اجتماعی و رویکرد بین‌المللی را از جمله ضعف‌های موجود در حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از هویت مستقل، اصیل و تاریخی برخوردار هستند، تصریح کرد: طلاب باید این هویت اصیل و تاریخی حوزه‌های علمیه را درک کرده و از تجارب علمی و پژوهشی دنیا بهره‌مند شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: حوزه و جامعه نباید از هم گسسته شوند، چراکه حوزه‌های علمیه پاسخ‌گوی نیازهای جامعه و مردم بوده و نباید خود را از جامعه جدا کنند.

وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه کتابی انسان‌ساز و حیات‌بخش است، گفت: نهج‌البلاغه علاوه بر ابعاد سیاسی و اجتماعی، دارای بعد اخلاقی بوده و از روح حماسی برخوردار است.
انتهای پیام

captcha