رونمایی از 2 جلد کتاب دفاع مقدس با محوریت شهدای دانش‌آموز گیلان
کد خبر: 3843344
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

رونمایی از 2 جلد کتاب دفاع مقدس با محوریت شهدای دانش‌آموز گیلان

گروه اجتماعی - رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح گیلان با بیان اینکه دوسوم شهدای جنگ تحمیلی نوجوان و دانش‌آموز بودند، تصریح کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس دو جلد کتاب با محوریت شهدای نوجوان دانش‌آموز گیلان رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ مسعود اسلامی،‌ رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان گیلان امروز، 28 شهریورماه در جمع خبرنگاران،‌ با بیان اینکه امروز نیازمند کارهای جهادی در عرصه فرهنگ هستیم، اظهار کرد:‌ باید رهرو واقعی شهدای انقلاب و دفاع مقدس با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دفاع مقدس به عنوان گنجینه تعبیر می‌کنند، افزود: باید سیره و آثار واقعی شهدا را به جامعه معرفی کنیم تا مبنای برنامه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح گیلان شهدا را بی‌نیاز از یادواره و مراسم یادبود دانست و اضافه کرد: شهدا زنده هستند و باید منش و روش شهدا را پیاده کنیم و آرمان‌ها و اعتقادات و اندیشه‌های والای شهدا را به نمایش بگذاریم، زیرا دشمنان به دنبال بی‌ارزش کردن جوانان هستند.

اسلامی نسل جوان را در معرض خطر طوفان تهاجم فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: شهدا از فضائل اخلاقی برخوردار بودند و وصیتنامه‌های شهدا بسیار راهگشاست لذا شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح با توجه به وجود مشکلات اقتصادی، محرومیت‌زدایی را دنبال می‌کند.

وی از تالیف کتاب دفاع مقدس با محوریت پیشکسوتان جهاد و شهادت و بانوان عرصه بهداشت و درمان خبر داد و عنوان کرد: نباید تنها به نوشتن زندگینامه شهدا و ایثارگران اکتفا کنیم، بلکه باید سبک زندگی شهدا را در عرصه‌های مختلف به تصویر بکشیم.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح گیلان با بیان اینکه دوسوم شهدای جنگ تحمیلی نوجوان و دانش‌آموز بودند، تصریح کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس دو جلد کتاب با محوریت شهدای نوجوان دانش‌آموز گیلان تحت عنوان «شمیم ایثار» رونمایی خواهد شد.

اسلامی گرامیداشت هفته‌های دفاع مقدس را عامل شکل‌گیری جبهه مقاومت سوریه دانست و متذکر شد: جوانان مدافع حرم روزهای دفاع مقدس را یادآوری کردند لذا باید به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم تا آحاد جامعه پویایی و حیات این فرهنگ غنی را درک کنند.

وی همچنین از رونمایی از دو جلد کتاب شهدای بهداشت و درمان گیلان تحت عنوان «مرواریدهای بی‌صدف» خبر داد و گفت: ویزیت رایگان مردم مناطق محروم استان، تهیه بسته‌های حمایتی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ویزیت رایگان مددجویان کمیته امداد از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکان استان گیلان در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام

captcha