پیاده‌روی اربعین؛ ابزار قدرتمند دست‌یابی به تمدن اسلامی
کد خبر: 3843408
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

پیاده‌روی اربعین؛ ابزار قدرتمند دست‌یابی به تمدن اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قوشچی با بیان اینکه تمدن اسلامی یعنی اسلام به کشورهای غربی و استعماری اجازه دخالت در مسائل و تصمیم‌گیری‌های کشورهای اسلامی را نمی‌دهد، افزود: پیاده‌روی اربعین یکی از قدرتمندترین ابزارها است که می‌تواند در رسیدن هرچه سریعتر به این تمدن کمک یاری‌رسان باشد.

پیاده‌روی اربعین؛ ابزار قدرتمند دست‌یابی به تمدن اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حیدر عباسی، امام جمعه قوشچی، ظهر امروز، ۲۹ شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قوشچی بیان کرد: کشورهای اسلامی اگر اتحاد داشته باشند می‌توانند در جهان، تمدن نوینی به نام تمدن اسلامی به وجود آورند که تمدن اسلامی از طریق ارزش‌های ناب اسلام به دست می‌آید.

عباسی ادامه داد: تمدن اسلامی یعنی اسلام به کشورهای غربی و استعماری اجازه دخالت در مسائل و تصمیم‌گیری‌های کشورهای اسلامی را نمی‌دهد و پیاده‌روی اربعین یکی از قدرتمندترین ابزارها بوده و وسیله‌ای‌است که می‌تواند در رسیدن هرچه‌سریع‌تر به این تمدن کمک نماید.

امام جمعه قوشچی بیان کرد: در پیاده‌روی اربعین مسلمانان جهان از سراسر دنیا برای بازگویی و بازبینی اهداف امام حسین(ع) گردهم آمده و همانطور که در مناسک حج مسلمانان از سراسر جهان گردهم می‌آیند، این پیاده‌روی نیز مشابه آن بوده و در مناسک حج بیشتر دولت میزبانی می‌کند، ولی در این پیاده‌روی مردم خود میزبان خود هستند و مدیریت این حرکت عظیم میلیونی و جهانی در دست مردم بوده و به همین دلیل این حرکت پایدار خواهد بود.

وی اظهار کرد: در این راستا مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران باید به وظیفه خود در تسهیل امور زائران اربعین اعم از تامین وسایل نقلیه قطار، هواپیما و ارز مسافرتی عمل کرده و هماهنگی‌های لازم را ایجاد کنند تا زائران به زحمت نیفتاده و استان ما که مرزی است و به‌نوعی در مسیر اربعین قرار دارد، برای این موارد باید مسئولان استانی تدابیری اندیشیده و مردم نیز نسبت به شرکت گسترده در پیاده‌روی اربعین اهتمام ویژه داشته داشته باشند.

عباسی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند عظمت و اقتدار آمریکا درحال فروپاشی است و ما با چشمان خود می‌بینیم که این اتفاق درحال رخ دادن بوده و آمریکایی که از عربستان دفاع می‌کرد، بعد از حمله پهبادهای یمنی به پالایشگاه عربستان آمریکا خود مستاصل شده و در مقابل این حمله نتوانست واکنشی نشان دهد.

وی بیان کرد: آمریکا که خواهان مذاکره بوده، خود را رسوا می‌کند، وقت آن است که مسئولان داخلی رهنمودهای نورانی مقام معظم رهبری را به‌جای آورده و به‌جای دست‌درازی به سوی آمریکا و هم‌پیمانانش به سوی اسلام بازگردند و از خدا کمک بخواهند و به نیروها و توانایی‌های داخلی اکتفا کنند.
انتهای پیام

captcha