نیاز به مقاوم‌سازی بیش از ۶ هزار کلاس درس در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3843758
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

نیاز به مقاوم‌سازی بیش از ۶ هزار کلاس درس در آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۹۰ کلاس درس در استان نیازمند مقاوم‌سازی است، گفت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی ۱۸۴۳ کلاس درس در استان مقاوم‌سازی شده و همچنین ۶۱۰ کلاس درس نیز در دست انعقاد قرارداد برای مقاوم‌سازی است.

نیاز به مقاوم‌سازی بیش از ۶ هزار کلاس درس در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۳۰ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۶ هزار و ۹۰ کلاس درس در استان نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی ۱۸۴۳ کلاس درس در استان مقاوم‌سازی شده و همچنین ۶۱۰ کلاس درس نیز در دست انعقاد قرارداد برای مقاوم‌سازی است.

رحمانی افزود: شاخص سرانه فضای آموزشی در آذربایجان‌غربی ۴ و ۵ صدم مترمربع برای هر دانش‌آموز بوده، درحالی‌که میانگین کشوری ۵.۱۸ مترمربع است و امید است که بتوانیم با جذب اعتبارات ملی و استانی و همچنین کمک‌های خیران سرانه فضای آموزشی استان را به میانگین کشوری و جهانی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۷۷ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد، تصریح کرد: درصدد هستیم تا طی دو سال آینده مدارس کانکسی استان را جمع‌آوری کنیم و همچنین ۵ مدرسه در قالب ۱۱ کلاس درس خشتی و گلی در استان وجود داشت که طی چند روز آینده این کلاس‌های خشتی جمع‌آوری شده و کلاس‌های جایگزین تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی از شناسایی ۲۵۵ کلاس درس سنگی در استان خبر داد و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کلاس‌های ایمن جایگزین کلاس‌های سنگی خواهند شد.
انتهای پیام

captcha