عاشورا صحنه تقابل رسانه‌های حق و باطل بود
کد خبر: 3843853
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

عاشورا صحنه تقابل رسانه‌های حق و باطل بود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تأکید بر اینکه رسانه حق در جاودانه شدن قیام امام حسین (ع) بسیار نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، گفت: عاشورا جولانگاه دو رسانه مطلوب دینی و رسانه ضد دین بود؛ حضرت زینب (س) ثابت کرد رسانه تأثیرگذار در اعصار مختلف رسانه همراه دین است.

عاشورا صحنه تقابل رسانه‌های حق و باطل بود

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، دیروز 30 شهریور در هیئت القلم که با حضور اصحاب رسانه و به همت بسیج رسانه و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در حسینیه امینی‌ها برگزار شد، اظهار کرد: از دلایلی که در شکل‌گیری واقعه عاشورای حسینی نقش‌آفرینی کرد می‌توان به انحراف مسیر واقعی دین بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، ترویج رفاه‌طلبی و خوردن لقمه حرام اشاره کرد که موجب شهادت امام حسین (ع) ویاران باوفایش شد.

وی افزود: رسانه مخرب و پوپولیستی و ضد دین یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در شکل‌گیری واقعه کربلا بود چراکه رسانه‌ها آن روز به دستور حاکم آن دوران به دنبال حذف دین و نام پیامبر خاتم (ص) بودند و تصور می‌کردند با به شهادت رساندن امام حسین (ع) می‌توانند به خواسته خود می‌رسند.

حجت‌الاسلام مجیدی یادآور شد: آن‌ها در این راستا تلاش کردند تا صدای آن حضرت در روز عاشورا به گوش کسی نرسد چراکه می‌دانستند اگر آن صدای حق را بشنوند به سمت حق خواهند رفت.

این مسئول با تأکید بر اینکه رسانه حق در جاودانه شدن آن قیام بسیار نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، گفت: عاشورا جولانگاه دو رسانه مطلوب دینی و رسانه ضد دین بود؛ حضرت زینب (س) ثابت کرد رسانه تأثیرگذار در اعصار مختلف رسانه همراه دین است.

وی ادامه داد: خداوند همواره در حال آزمایش همه حتی پیامبران الهی است و این آزمایش‌ها و لحاظ شدن حال فعلی افراد موجب تشخیص راحت‌تر جریان حق و باطل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تأکید کرد: کسی می‌تواند در این امتحان سربلند باشد که در آزمون حمایت از ولایت و امامت موفق باشد و در این مسیر حرکت کند.

وی بابیان اینکه نوع قلم‌زنی و هدف‌گذاری اصحاب رسانه امروز ملاک تعیین گفتمان آن‌هاست، عنوان کرد: اگر رسانه‌ای در مسیر روشنگری، تبیین‌گری و آگاهی بخشی در حوزه ولایت نباشد، می‌توان گفت آن رسانه در جبهه حق حرکت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام مجیدی با اعلام اینکه وظیفه اصحاب رسانه این است که فرامین ولی‌فقیه را در جامعه جاری و ساری کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای برخی از رسانه‌ها از روشنگری به سمت افشاگری صرف و بی‌هدف رفته و این امر موجب نادیده گرفته شدن دست آوردهای موجود می‌شود.

وی افزود: مشکلات خودساخته در مقابل داشته‌های نظام اسلامی قابل قیاس نیست و رسانه‌ها می‌توانند با انجام تکلیف زینبی در زمینه حل این مشکلات و نشان دادن دست آوردهای نظام رسالت خود را ایفا کنند.

انتهای پیام

captcha