نظام‌سازی گام دوم انقلاب اسلامی براساس توحید و قرآن باشد
کد خبر: 3843934
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

نظام‌سازی گام دوم انقلاب اسلامی براساس توحید و قرآن باشد

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه گفت: نظام‌سازی‌ها باید براساس توحید، قرآن، روایات و وجدان انسان برای انقلاب اسلامی باشد و اگر چارت‌های نظام‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی صحیح انجام شود، می‌توان بسیاری از آسیب‌ها را کاهش داده و کنترل و مهار کرده و آینده‌نگری نمود.

نظام‌سازی گام دوم انقلاب اسلامی براساس توحید و قرآن باشد

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سیدجواد میرمهدی‌پور، رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بیان کرد: گام دوم انقلاب برای تمدن‌سازی اسلامی بیان گردیده، گام اول انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت و تبیین وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی با ندای توحید و حق‌پرستی بود.

وی افزود: در گام اول انقلاب اسلامی، ملت ایران متوجه شدند که باید از رهبری عالم، عادل، فقیه و اسلام‌شناس پیروی کنند و اساس نظام توحیدی را در مقابل کفر و استبداد و انواع انحرافات تشکیل داده و گام اول انقلاب را بردارند.

میرمهدی‌پور ادامه داد: گام اول انقلاب اسلامی اتحاد، تشکیل و انتخاب حاکم اسلامی بوده و این سه مورد محورهای اصلی گام اول هستند و حاکمیت تشکیل‌یافته در گام اول، باید در گام دوم در جهت چگونگی نظام‌سازی اقتصادی، اسلامی، مسائل اجتماعی، حقوق اسلامی، مسائل روان‌شناختی در حوزه اسلام، اخلاق و خانواده و مسائل فرهنگی که هر روز در یک قالب و تصویر جدید خود را نشان می‌دهد، برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی کند.

وی تصریح کرد: نظام‌سازی‌ها باید براساس توحید، قرآن، روایات و وجدان انسان برای انقلاب اسلامی باشد و اگر چارت‌های نظام‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی صحیح انجام شود، می‌توان بسیاری از آسیب‌ها را کاهش داده و کنترل و مهار کرده و آینده‌نگری نمود.

رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه بیان کرد: آینده‌نگری اسلامی بعد از تحقق تمدن اسلامی است و نمی‌توان در قالب نظام‌سازی‌های غربی در این زمینه آینده‌نگری کرد، پس باید نظام‌سازی اسلامی و ایرانی برای آینده‌نگری انجام داد که بدین‌وسیله می‌توان مقدمات ظهور امام زمان(عج) را مهیا کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که نظام‌سازی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درست تشکیل یافت، مقدمات کامل و صحیح برای تقویت تمدن اسلامی روی می‌دهد.

میرمهدی‌پور خاطرنشان کرد: روشن‌فکران و مبلغان باید مطالعه عمیق در مورد قبل از انقلاب و مقایسه آن با تحولاتی که بعد از انقلاب در ایران و دنیا رویداده است، انجام دهند و خودباوری، استقلال، عزت و مقاومت در برابر استعمار را موردتفکر قرار داده و سپس گام دوم را ابتدا مطالعه و سپس نظام‌سازی‌های تمدنی را موردمطالعه قرار داده و نتیجه مطالعات صحیح را در بین مردم و جوانان ترویج دهند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تحقق یافته است، اما نظام‌سازی‌های مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید تامین شود تا انتظارات از انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی به‌نحوشایسته و صحیح تحقق یافته و برآورده شود، مبلغان در این زمینه‌ها باید مطالعه خوبی داشته باشند تا زمینه تشکیل تمدن اسلامی ایجاد شود.

رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه ادامه داد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در تحقق گام دوم می‌توانند کمک و فرصت خوبی باشند و محورهایی که در دنیا به‌صورت تمدن‌های ضددین، ضدتوحید و ضدانسان مطرح می‌شود، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان با تحلیل‌های علمی، منطقی، فقهی و توحیدی با تبلیغ صحیح به جوانان آگاهی داد.

وی بیان کرد: محورهای تمدن‌سازی توحیدی را می‌توان در قالب انواع انیمیشن، مقاله و ساختارهای موثر در تمام دنیا به منصه ظهور رساند.

میرمهدی‌پور خاطرنشان کرد: اگر مملکتی استقلال و ایستادگی داشته باشد، به دنیا اجازه دخالت و استعمار نداده و می‌تواند همسو با اهداف گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کند.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی با حفظ تمامیت ارضی، حفظ نخبه‌های این مرز و بوم، حفظ روحیه توحیدی و قطع احتیاج به کشورهای دیگر می‌تواند قدم دوم را در قالب نظام‌سازی بردارد.
انتهای پیام

captcha