پیاده روی عظیم اربعین نماد بی بدیل اعلام فرهنگ شیعه به جهانیان شده است
کد خبر: 3846956
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

پیاده روی عظیم اربعین نماد بی بدیل اعلام فرهنگ شیعه به جهانیان شده است

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) تولدی دیگر برای احیای ارزشهای اسلامی بود و اکنون پیاده روی عظیم اربعین نماد بی بدیل اعلام فرهنگ شیعه به جهانیان شده است.

پیاده روی عظیم اربعین نماد بی بدیل اعلام فرهنگ شیعه به جهانیان شده است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان سلماس با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی گفت : قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) تولدی دیگر برای احیای ارزشهای اسلامی بوده و پیاده روی عظیم اربعین نماد بی بدیل اعلام فرهنگ شیعه به جهانیان شده است.

 وی افزود:  همه مردم و مسئولین باید در برگزاری هرچه باشکوه تر این حرکت عظیم مشارکت فعالانه و مؤثر داشته و مورد توجه ویژه قرار دهند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به تشریح جایگاه نماز جمعه در اسلام اشاره کرده و گفت : نماز جمعه یک نماز عادی نیست و بر هیچ نمازی همچون نماز جمعه در دین اسلام  تاکید نشده است.

امام جمعه ارومیه  با بیان اینکه از برکات نظام جمهوری اسلامی و تلاشهای امام راحل (ره) است که اکنون نماز جمعه در 1000 نقطه از کشورمان اقامه می شود، تصریح کرد: همه مردم باید در برگزاری هرچه باشکوه تر این فریضه الهی حضور مستمر و انقلابی داشته باشند و امیدواریم مسئولین استانی و شهرستانی در تبلیغ و ترویج نماز جمعه وظایف خود را بخوبی ایفا کنند.

قریشی با تاکید بر اینکه در این ادامه راه باید همگی در ترویج و تبلیغ این فریضه الهی وظایف خود را بخوبی انجام دهیم، عنوان کرد: نصب ائمه جمعه در حوزه رهبر جامعه اسلامی است و همه امامان جمعه باواسطه یا بی واسطه با حکم و تصمیم مقام معظم رهبری نصب می شوند و هیچ فرد، گروه یا جریانی در این انتصابات دخالتی ندارند.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیتها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین موسوی که  در تربیت دینی جامعه سلماس و نیز پرورش جامعه روحانیت این شهرستان و فعالیتهای فرهنگی و عمرانی شان در سطح شهرستان و استان کمال قدردانی را داشته، بیان کرد: امیدواریم نقش پدرانه خود را در این شهرستان و در کمک به امام جمعه جدید این شهرستان حفظ کرده و منشأ برکات در این شهرستان باشند.

امام جمعه ارومیه همچنین در توصیه کوتاهی به حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی امام جمعه جدید سلماس خاطر نشان کرد : ایشان نیز که از شخصیتهای دینی و حوزوی شناخته شده سلماس هستند، در مسیر انجام این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق داریم و انتظار داریم مسئولین شهرستان در مسیر انجام امور مختلف خصوصا فعالیتهای فرهنگی با ائمه جمعه بعنوان مدیر فرهنگی شهرستان کمال همکاری و تعامل را داشته باشند.

وی در پایان سحنان خود از حضور صمیمانه و برادرانه برادران اهل تسنن شهرستان در این مراسم که نشان دهنده اوج اتحاد و همدلی مسلماسان در سلماس است کمال قدردانی را داشته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
captcha