حضرت رقیه(س)؛ گواه و سند مظلومیت اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3847062
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

حضرت رقیه(س)؛ گواه و سند مظلومیت اهل‌بیت(ع)

گروه فرهنگی ــ مدرس دانشگاه آزاد میاندوآب گفت: حضرت رقیه(س) دختر سه‌ساله امام حسین(ع) با وجود سن کم گواه بزرگی برای مظلومیت و اسارت اهل بیت امام حسین(ع) است.

حضرت رقیه(س) گواه و سند مظلومیت اهل بیت است

حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین غلامرضا کبیری، مدرس دانشگاه آزاد میاندوآب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بیان کرد: حضرت رقیه(س) دختر سه‌ساله امام حسین(ع) با وجود سن کم گواه بزرگی برای مظلومیت و اسارت اهل بیت امام(ع) بود و شهادت ایشان در شهر شام بدون شک واقعه‌ای دردناک و جانسوز است، اما این اتفاق اثرات مثبتی را نیز به همراه داشت که نمی‌توان به سادگی از آنها چشم‌پوشی کرد، این اثرات باعث شده تا شهر شام همچنان به عنوان یکی از پایگاه‌های اسلام در جهان شناخته شود.

وی افزود: شهادت حضرت رقیه(س) اوج مصیبت اهل بیت سیدالشهدا در شام است، وجود با عظمت این دختر سه‌ساله سند حقانیت راه و آرمان فرزند پیامبر(ص) را رقم زد و شاید اگر حضرت رقیه(س) نبودند و در این شهر به شهادت نمی‌رسیدند، وحدت اسلامی که امروز در سوریه وجود دارد هم‌اکنون وجود نداشت، این وحدت تا حدی است که حتی غیر مسلمانان نیز از معجزات این حضرت و ارادت ویژه خود به حضرت رقیه(س) سخن می‌گویند. 

کبیری ادامه داد: دختر امام حسین(ع) دستانی کوچک داشت اما گره‌های بزرگی را در طول تاریخ گشوده است و همیشه پشتیبانی قوی برای اهل معرفت بود تا آنجایی که مرقد ایشان در کنار مرقد حضرت زینب(س) عالم شکست فتنه بزرگ بین مسلمین و دشمنانی چون داعش را خاموش نموده است و مسلمانان شیعه و سنی و حتی از ادیان دیگری چون مسیحیت از درگاه این حضرت خواستار لطف و کرم ایشان می باشند زیرا این حضرت مزلت و جایگاه ویژه‌ای در نزد خدا دارند و شافی مسلمانان در روز قیامت هستند.

وی بیان کرد: بسیاری از شهدا با الگو پذیری از اهل بیت(ع) و بخاطر حب و محبت قلبی که به این خاندان بزرگوار دارند برای دفاع از حرم این بزرگواران به جبهه‌های جنگ علیه داعش رفتند تا از حریم دین و اهل بیت(ع) دفاع کرده و ارادت قلبی خود را به ایشان به منصه ظهور برسانند.

کبیری بیان کرد: در طول تاریخ ۱۴ قرن گذشته روضه‌های حضرت رقیه(س) موجب شکوفایی و ماندگاری قرآن و اسلام شده و نام ایشان در طول ادوار مشعل روشنی  برای گم نکردن راه قرآن و اسلام بود و همیشه راه راست را برای بندگان صالح خداوند در طول تاریخ به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام
captcha