اعزام گروه پزشکی سیار رضوی به کربلای معلی
کد خبر: 3847570
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

اعزام گروه پزشکی سیار رضوی به کربلای معلی

گروه اجتماعی ــ مدیر عامل بیمارستان رضوی گفت: گروه ۱۲۰ نفره از پزشکان، پرستاران، ماما، تکنسین و نیرو‌های پشتیبان بیمارستان سیار رضوی ۱۹ مهرماه در کربلا مستقر می‌شوند.

اعزام تیم پزشکی سیار رضوی به کربلای معلیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا سعیدی، مدیرعامل بیمارستان رضوی، روز گذشته، 13 مهرماه در نشست خبری سومین کنگره جهانی قلب رضوی که در بیمارستان رضوی برگزارشد، اظهار کرد: برای سومین بار کنگره جهانی قلب و عروق در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود. در این کنگره حدود ۴۵ مهمان خواهیم داشت که از ۱۸ کشور مختلف شامل انگلستان، آمریکا، ایتالیا، آلمان، سوئیس، یونان، ترکیه، مصر، ترکمنستان، صربستان، مالزی، لهستان، آذربایجان، هندوستان، ویتنام، تایلند، افغانستان و لبنان شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در این کنگره میزگردهای تخصصی در چهار سالن مجزا و به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. همچنین جراحی‌ها در اتاق عمل‌ به صورت زنده بخش می‌شود. 19 شرکت تجهیزاتی ـ ملزوماتی اسپانسر این همایش هستند و هزینه آن را تأمین می‌کنند. آستان قدس رضوی، دانشگاه‌ها، شهر مشهد در این زمینه حمایت‌های خود را اعلام کردند و امیدواریم همایش امسال نسبت به سال گذشته باشکوه‌تر برگزار شود.

اولین علت مرگ و‌ میر در جهان بیماری‌های قلبی است

مدیرعامل بیمارستان رضوی بیان کرد: اولین علت مرگ و ‌میر در جهان بیماری‌های قلبی است و در سال 2016 طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت حدود 18 میلیون نفر بر اثر بیماری قلبی ـ عروقی فوت می‌کنند، که این معادل 31 درصد کل مرگ‌ها است، یعنی از هر سه نفر یک نفر بر اثر بیماری قلبی فوت می‌کند.

سعیدی ادامه داد: آمار مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ـ عروقی در ایران بیشتر است و این آمار تا 46 درصد نیز پیش رفته است و تقریباً از هر دو ایرانی یک نفر بر اثر بیماری قلبی فوت می‌شوند.

وی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت معتقد است که مرگ افراد زیر هفتاد سال مرگ زودرس است و در ایران نیمی از کسانی که فوت می‌شوند، زیر هفتاد سال سن دارند و عمدتاً به دلایل بیماری قلبی است.

مدیرعامل بیمارستان رضوی تأکید کرد: طبق آمارها ارائه شده بیماری‌های قلبی تنها مختص بزرگسالان نیست، بلکه شامل حال نوزادان نیز می‌شود و براین اساس از هر صد نوزاد یک نوزاد دچار ناهنجاری مادرزادی قلبی است، همچنین در گذشته برای این‌گونه بیماری‌ها درمانی وجود نداشت، اما اکنون بیمارستان‌های مشهد چندین فوق تخصص و جراح قلب کودک دارد.

سعیدی افزود: با افزایش سن افراد، بیمارهای قلبی نیز افزایش پیدا می‌کند. 11 درصد افراد در سن بیست تا چهل سالگی دچارمشکلات قلبی هستند و با نزدیک شدن به سن 80 سالگی، 85 درصد مشکلات قلبی آنان افزایش می‌یابد.

وی در ادامه این نشست خبری در خصوص سامانه سیار رضوی ادامه داد: افتتاح بیمارستان سیار رضوی از افتخارات ما محسوب می‌شود. این سامانه در حدود دو یا سه سال است که توسط دکتر شبستری و بنیاد سلامت راه‌اندازی شده است. اتوبوس‌هایی از سمت آستان قدس‌ رضوی تهیه و در اختیار بنیاد قرار گرفته و در این راستا قراردادهایی بسته شده است.

مدیر عامل بیمارستان رضوی عنوان کرد: سامانه اتوبوس‌های سیار از چهار اتوبوس تشکیل شده که چهار تخت دارد و شامل اتاق عمل، سونوگرافی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق‌ویزیت و سه یونیت دندان‌پزشکی است. گروه ۱۲۰ نفره از پزشکان، پرستاران، ماما، تکنسین و نیروهای پشتیبان است که به کربلا اعزام خواهند شد.

سعیدی ادامه داد: هم‌چنین مقداری دارو و لوازم مصرفی مورد نیاز همراه این اتوبوس‌های سیار فرستاده می‌شود. برای این سامانه حدود 12 میلیارد تومان هزینه شده است. سی نفر پزشک در رشته‌های مختلف پزشکی با ما همراه هستند. بیمارستان سیار رضوی در تاریخ نوزدهم مهرماه در کربلا مستقر می‌شود و تا بیست و هشتم مهر که تقریباً حدود 10 روز است، در آن‌جا مستقر خواهند بود.

حضور 700 متخصص، فوق تخصص و جراح قلب و عروق در کنگره قلب رضوی

در ادامه محمود شبستری، رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: بیش از 700 متخصص، فوق تخصص و جراح قلب و عروق در سومین کنگره جهانی قلب رضوی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بیمارستان رضوی، ظرفیتی فراتر از گذشته ایجاد شده، سمینار قلب نمونه کاملی از یک حرکت وسیع و هدف‌مند است. سومین کنگره جهانی قلب رضوی از ۱۷ تا ۱۹ مهرماه ۹۸ و به‌مدت ۳ روز در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود. برگزاری این کنگره علمی می‌تواند زمینه‌ساز برقراری ارتباط خوبی با دانشمندان بزرگ جهان و تبادل دانش و علم با آنان شود.

وی با بیان اینکه در این کنگره پزشکی 45 مهمان که از 19 کشور جهان، همچنین متخصصان و جراحان قلب جهان از انگلستان، آمریکا و ایتالیا حضور دارند، عنوان کرد: این سمینار 200 سخنرانی خواهد داشت و 22 عمل قلب باز بر روی بیمارانی از شهرهای مختلف مانند ارومیه انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی ادامه داد: بیش از 700 متخصص، فوق تخصص و جراح قلب و عروق در سومین کنگره جهانی قلب رضوی شرکت خواهند کرد، تاکنون حدود 500 نفر ثبت‌نام و اعلام حضور کرده‌اند و ایران سهم و نقشی ویژه‌ای در برگزاری کنگره‌های بین‌المللی در جهان دارد.

شبستری عنوان کرد: ایران جزء کشورهای سطح یک جهان است، بهترین اعمال جراحی قلب دنیا در شهرهای مختلف ایران مانند مشهد، تهران، تبریز، شیراز به دست پزشکان ما با موفقیت انجام شده است، همچنین در رشته قلب ظرفیت‌های زیادی داریم و سهم کنفرانس‌های ما در اروپا و در هر محفل علمی بسیار زیاد است.

انتهای پیام
captcha