حضرت زینب(س) ماهیت پلید یزید را بعد از عاشورا رسوا کرد
کد خبر: 3847893
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

حضرت زینب(س) ماهیت پلید یزید را بعد از عاشورا رسوا کرد

گروه فرهنگی ــ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: حضرت زینب(س) ماهیت پلید یزید را بعد از عاشورا رسوا کرد و یزیدیان فکر می‌کردند که با شهادت امام حسین(ع) ولایت در جامعه اسلامی حذف می‌شود ولی حضرت زینب(س) با خطبه‌های آتشین خود ادامه دهنده راه امام حسین(ع) شد.

فرهنگ عاشورا عقبه ­ی دفاع مقدس یود

حجت‌الاسلام نجف‌ قلی‌زاده سرایی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) ماهیت پلید یزید را بعد از عاشورا رسوا کرد، اظهار کرد: یزیدیان فکر می‌کردند که با شهادت امام حسین(ع) ولایت در جامعه اسلامی حذف می‌شود ولی حضرت زینب(س) با خطبه‌های آتشین خود ادامه دهنده راه امام حسین(ع) شد. 

وی با اشاره به وضعیت ایران در آغاز دفاع مقدس افزود: فرهنگ عاشورا عقبه­ دفاع مقدس بود و در دفاع مقدس ایستادیم و مقاومت کردیم و‌ چه مادران بزرگی از این انقلاب با تقدیم فرزندانشان دفاع کردند.

وی افزود: در آغاز جنگ، صدام حساب شده به میدان آمده بود در صورتی که ارتش و نیروهای نظامی ایران در وضعیت مناسبی قرار نداشتند و در عوض نیروها و تیپ‌های زرهی صدام کاملاً مجهز بودند با این وجود نیروهای مردمی با مقاومت جلوی ارتش صدام را گرفتند و اگر خیانت امثال بنی‌صدر نبود خرمشهر هرگز به اشغال رژیم بعثی عراق در نمی‌آمد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب(س)، اظهار کرد: حضرت زینب(س) ماهیت پلید یزید را بعد از عاشورا رسوا کرد و یزیدیان در محاسبه خود فکر می‌کردند که با شهادت امام حسین(ع) ولایت در جامعه اسلامی حذف می‌شود ولی حضرت زینب(س) با خطبه‌های آتشین خود ادامه دهنده راه امام حسین(ع) شد و امروز دشمن می‌خواهد فرهنگ عاشورا و مقاومت و ایثار را از بین ببرد.

وی با اشاره به عامل پیروزی در دفاع مقدس گفت: عامل این پیروزی در این جنگ نابرابر رابطه­ امت با امام(ره) بود که دشمن این موضوع را محاسبه نکرده بود و هر کاری که کرد نتوانست ملتی را که هیچ امکاناتی در اختیار نداشت شکست دهد رزمندگان اسلام در اوج مظومیت و گمنامی از میهن خود دفاع کردند.

حجت‌الاسلام سرایی بیان کرد: شهدا و فرماندهان دوره دفاع مقدس با مدیریت جهادی دفاع مقدس را پیش بردند و الگوی مدیریت جهادی را در دوران دفاع مقدس ابداع کردند این الگو به ما عزت و سرافرازی داده است و در بحران‌های اوایل انقلاب نجات داده است و در مقابل آن الگو، سازش و اعتماد به استکبار است همان آمریکایی که در روز روشن هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار داد. امروز به شدت نیازمند مدیریت جهادی هستیم.

انتهای پیام
captcha