شهادت؛ بزرگ‌ترین درجه اتفاق از جانب خداوند
کد خبر: 3848456
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

شهادت؛ بزرگ‌ترین درجه اتفاق از جانب خداوند

گروه فرهنگی ـ شهید دانشجو ناصر میرزاکوچکی‌بروجنی در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشت: چنانچه در این راه به شهادت که لیاقت آن‌را هم ندارم رسیدم بزرگ‌ترین درجه اتفاق را از خدای خود گرفته‌ام و بدین ترتیب شما را به اجابت دعوت حق دعوت می‌کنم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، شهید ناصر میرزاکوچکی‌بروجنی در سال 1338 در بروجن متولد شد. پس از اخذ دیپلم در رشته پزشکی در دانشکده طالقانی تهران به ادامه تحصیل پرداخت. شهید میرزاکوچکی در دوران دانشجویی همواره فعال بود و بر علیه رژیم پهلوی مبارزه می‌کرد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تعطیل شدن دانشگاه‌ها، دانشجوی شهید میرزاکوچکی به شهر خود بازگشت و در یکی از روستاها به فعالیت فرهنگی پرداخت. در تابستان سال 60 با عضویت در سپاه اصفهان، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و کمتر از یک ماه پس از اعزام در منطقه سرپل‌ذهال به درجه رفیع شهادت نایل شد.

پیکر پاک این شهید حدود یازده ماه در زمین گرم و تفتیده منطقه زیر آفتاب سوزان بر جا ماند و پس از فتح منطقه توسط رزمندگان در 21 رمضان 1361 به استان بازگشت و در دستان مردم بروجن تشییع و به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید ناصر میرزاکوچکی‌بروجنی

«به نام خدا
در آستانه انقلاب خونین اسلامی ایران به رهبری زعیم عالیقدر و عظیم‌الشأن آیت‌الله خمینی(ره) ما نیز سهمی داریم و وظایفی داریم، یکی از این وظایف احساس مسئولیت در برابر وجدان و خدواند است. در این موقع حساس بیش از همه چیز به نیروی انسانی نیاز دارد در نتیجه با اینکه بنده و امثال من از لحاظ عملیات چریکی سررشته‌ای نداریم، ولیکن باز هم کفش کهنه در بیابان نعمت است.

ما می‌توانیم در شهرهای مختلف یک نیروی مؤثر باشیم. چنانچه در این راه به شهادت که لیاقت آن‌را هم ندارم رسیدم بزرگ‌ترین درجه اتفاق را از خدای خود گرفته‌ام و بدین ترتیب شما را به اجابت دعوت حق دعوت می‌کنم.

به امید دیدار»

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha