نقش مهم جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در احیای دریاچه ارومیه
کد خبر: 3848882
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

نقش مهم جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در احیای دریاچه ارومیه

گروه اجتماعی ــ نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه همچون طرح کشت گیاهان دارویی کم‌آب بر گام‌های خوبی برداشته است.

جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در احیای دریاچه ارومیه گام‌های موثر برداشته است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، گرود برودکر، نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل‌متحد، در جریان این بازدید با اشاره به اجرای موفق این طرح توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در شهرستان نقده اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه همچون طرح کشت گیاهان دارویی کم‌آب بر گام‌های خوب و موثری برداشته است.

وی افزود: تجربیات آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی و جایگزین کردن محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پرآب بر یک الگوی علمی و عملی برای سایر کشورها خواهدبود.

 برودکر تصریح کرد: سازمان جهانی فائو از طرح‌های که درجهت توسعه کشاورزی مدرن موثر بوده، حمایت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انتقال تجربیات ودانش بین‌المللی در اولویت‌کاری سازمان فائو بوده، افزود: انتقال تجربیات ودانش بین‌المللی با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و احیای دریاچه ارومیه در اولویت کاری سازمان جهانی فائو بوده که حمایت می‌شود.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو ) بیان کرد: گیاهان دارویی با جایگزین شدن به جای محصولات پرآب‌بر هم برای کشاورز سود اقتصادی داشته و هم در راستای احیای دریاچه ارومیه موثر است.

لازم به ذکر است؛ جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی 4 طرح در راستای احیای دریاچه ارومیه با همکاری ستاد احیا از جمله جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه، طرح  ظرفیت‌سازی در خصوص معیشت‌های جایگزین و توسعه مشاغل خانگی با تکیه بر آموزش زنان روستایی در روستاهای منتخب حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دوفاز و طرح توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر در حوضه دریاچه ارومیه را با موفقیت به انجام رساند.

انتهای پیام
captcha