حماسه بزرگ اربعین حسینی عزت و عظمت شیعیان است
کد خبر: 3848932
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
استاد حوزه علمیه قم:

حماسه بزرگ اربعین حسینی عزت و عظمت شیعیان است

گروه حوزه‌های علمیه – استاد حوزه علمیه قم گفت: پیاده روی حماسه بزرگ اربعین حسینی در واقع عزت و عظمت شیعیان را با محوریت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به رخ جهانیان می‌کشاند.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری، استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزای سیدالشهدا(ع) که صبح امروز با حضور مدیر و کارکنان پژوهشگاه بین المللی المصطفی برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص خیرخواهی خداوند برای بندگانش اظهارکرد: حضرت می‌فرمایند؛ «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ»، هرکسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین علیه السلام و حب زیارتش را در قلب او می‌اندازد و هر که را خداوند بدیش را بخواهد، بغض نسبت به امام حسین علیه السلام و بغض زیارت آن حضرت را در قلب او می‌اندازد. (وسائل الشیعه/ج ۱۴/ص ۴۹۶)
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی المصطفی ادامه داد: حق تعالی با انداختن محبت سیدالشهدا (ع) بر دل بندگانش می‌خواهد طعم بندگی را به آنان بچشاند و چه کسی بهتر از امام حسین (ع) و شور حسینی که این روز‌ها از اقصی نقاط ایران و جهان شاهد آن هستیم.
وی افزود: حب و شوق زیارت امام حسین(ع) در اربعین حسینی همانند مغناطیسی عمل می‌کند و همه طیف‌های بشری را به سمت خود می‌کشد تا عزت و عظمت شیعه را به رخ همگان بکشاند.
ذوالفقای با بیان اینکه آثار و برکات اربعین حسینی در جهان بی بدیل است، اظهارکرد:  بزرگداشت روز اربعین مورد تاکید ائمه معصومین علیهم‌السلام است و از کشور‌های مختلف دنیا در این پیاده روی باشکوه شرکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: زیارت اربعین یکی از خصوصیات شیعه و مومن است و پیاده روی اربعین آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی فراوانی دارد و به نوعی پیاده روی اربعین را قدرت نمایی جهان اسلام علیه استکبار جهانی می‌توان توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha