سرانه فرهنگی زائران اربعین باید افزایش یابد
کد خبر: 3849425
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب:

سرانه فرهنگی زائران اربعین باید افزایش یابد

گروه جامعه ــ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه بازدید از فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین در نجف اشرف، اظهار کرد: امروز سرانه فرهنگی زائر بسیار کم است و باید با برنامه‌ریزی مناسب ضمن بهره‌برداری صحیح از فرصت به‌وجود آمده، سطح خدمات فرهنگی را با شیوه‌های مختلف افزایش دهیم.

سرانه فرهنگی زائران اربعین باید افزایش یابدبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سفر خود به عتبات با حضور در محل استقرار کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در نجف اشرف از فعالیت‌های چشمگیر نیروهای این کمیته در عراق تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، حضور در میان زائران اربعینی و خدمت‌رسانی به آنان را بسیار ارزشمند خواند و گفت: فرصتی که در اختیار همه ما گذاشته است،‌ فرصت بسیار مغتنمی محسوب می‌شود که باید قدر آن را بدانیم و از آن به خوبی در جهت ارائه خدمات فرهنگی به زائران بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه فرصت‌ها به سرعت می‌گذرد و باید از فرصت‌هایی که به وجود می‌آید به خوبی بهره گرفت،‌ افزود: بسیاری از بزرگان و مراجع تقلید و علما آرزو دارند که به زائران حسینی خدمت کنند و باید این فرصت را قدر بدانیم و گرنه پشیمان می‌شویم.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: درقبال زائرانی که در این مسیر آمده‌اند، ما وظیفه‌ای داریم که اگر کوتاهی کنیم در آینده خودمان را نخواهیم بخشید، بنابراین باید در خصوص این حرکت عظیم برنامه و خوراک فرهنگی مناسبی تدارک دیده شود تا زائران در فرصت حضور در مراسم اربعین بتوانند به خوبی از این اجتماع عظیم بهره بگیرند.

وی یادآور شد: امروز سرانه فرهنگی زائر بسیار کم است،‌ بسیاری از زائران در جلسات فرهنگی حضور ندارند، لذا باید با برنامه ریزی مناسب ضمن بهره برداری درست از فرصت بوجود آمده، سطح خدمات فرهنگی را با شیوه‌های مختلف افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha