استقبال مردم از پایگاه‌های اتحادیه تشکل‌های قرآنی بوشهر در نجف و کربلا
کد خبر: 3849726
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
مرادی خبر داد:

استقبال مردم از پایگاه‌های اتحادیه تشکل‌های قرآنی بوشهر در نجف و کربلا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور استان بوشهر از استقبال فراوان مردم از پایگاه‌های قرآنی این اتحادیه در نجف و کربلا خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور استان بوشهر اظهار کرد: طبق روال سال گذشته پایگاه‌های قرآنی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و خود شهر کربلا با قوت بهتری در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: اجرای طرح «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، کارگاه تجوید‌الصلاة و اصلاح قرائت‌ نماز، محافل قرآنی و تلاوت اذانگاهی با دعوت از قاریان سراسر کشور، اجرای طرح حفظ، توسط حافظان مسیر راهپیمایی و تلاوت یک صفحه‌ای قرآن از سوی زائران پیاده‌روی اربعین از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این پایگاه‌ها است.

مرادی اضافه کرد: این برنامه با مساعدت‌های دستگاه‌های متولی فرهنگی و بعضاً شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت خیّرین استانی در حال برگزاری است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان بوشهر تصریح کرد: این پایگاه‌ها در موکب بیت‌الزهرا(س) دیر و در شارع مخیم و جنب هتل فرات در کربلا، موکب قاسم بن‌الحسن(ع) برازجان واقع در عمود ۱۳۸۱ و انتهای بیمارستان کفیل کربلا و موکب شهدای امامزاده عبدالله(ع) دیلم واقع در شارع الچایر کربلا دایر است. ضمنا یکی از پایگاه‌ها(شهدای دیلم) نیز توسط مؤسسه قرآنی الرحمن باغان شهرستان دشتی اداره می‌شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین پایگاه در موکب علی بن‌موسی‌الرضا(ع) واقع در عمود 707 است که مورد توجه بی نظیر مردم واقع شد که به عنوان مثال در طرح قرائت یک صحفه‌ای در یک روز بیش از 4000 هزار نفر مشارکت کردند که منجر به 13 ختم قرآن کریم شد.

رئیس کمیته قرآن ستاد اربعین استان بوشهر در پایان گفت: این پایگاه‌ها تا روز اربعین دایر است و در این پایگاه از 12 نفر از کارشناسان و فعالان امور قرآنی، طلبه قاری و حافظ، استفاده شده است. همچنین، اهدای بسته‌های متبرک قرآنی به مردم و همچنین، تهیه پیکسل‌های نصب روی موبایل و نصب بر روی پیراهن و اهدای پول نقد نو به خردسالان با مهر یادبود اربعین حسینی از جمله محورهای این فعالیت بود.

انتهای پیام
captcha