داستان زندگی پیامبر(ص) برای نوجوانان نگارش می‌شود
کد خبر: 3849916
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

داستان زندگی پیامبر(ص) برای نوجوانان نگارش می‌شود

گروه ادب ــ مصطفی خرامان از نگارش سه کتاب داستان درباره زندگی پیامبر اسلام (ص) و صدر اسلام برای گروه سنی نوجوان خبر داد که به همت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

داستان زندگی پیامبر (ص) و صدر اسلام برای نوجوانان نگارش می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مصطفی خرامان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در زمینه نگارش کتاب گفت: سه کتاب داستان با عنوان «پسری از کلب»، «ابوذر غفاری» و «سلمان فارسی» را برای گروه سنی نوجوان مدنظر دارم که قرار است در قالب مجموعه «رمان نوجوان امروز» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود.

وی ادامه داد: نگارش کتاب داستان «پسری از کلب» به پایان رسیده و تحویل کانون داده شده و کتاب «ابوذر غفاری» نیز تا آخر مهر تحویل داده می‌شود. کتاب سوم نیز که «سلمان فارسی» است در بهمن سال ۱۳۹۸ تحویل داده خواهد شد.

خرامان با اشاره به این‌که باید این سه کتاب با هم منتشر شوند، توضیح داد: این کتاب‌ها به ترتیب داستان پیامبر(ص) تا بعثت، داستان پیامبر(ص) تا هجرت و داستان پیامبر و نبرد‌های مسلمانان را روایت می‌کنند. در واقع این سه کتاب به موضوع صدر اسلام می‌پردازند.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان تأکید کرد: هر سه کتاب مدنظر داستان هستند و به تاریخ‌نگاری نپرداخته‌اند، زیرا داستان زندگی پیامبر (ص) بسیار جذاب است و سعی کرده‌ام در این سه کتاب اطلاعات داستانی جذابی را به نوجوانان ارائه دهم تا بهتر فضای آن روز‌ها و جزییات زندگی پیامبر را بشناسند.

وی در زمینه نگارش کتاب‌های داستانی درباره اسلام و شخصیت‌های مذهبی و دینی برای نوجوانان تصریح کرد: ما تا به حال بیشتر درباره شخصیت‌های برجسته مذهبی و ائمه و معصومین، تاریخ‌نگاری کرده‌ایم و یا زندگی‌نامه نوشته‌ایم. این در حالی است که داستان‌نویسی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

خرامان در پایان یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموعه «رمان نوجوان امروز» پیشتاز بود و خیلی چیز‌ها را تغییر داد و در این زمینه هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. کانون می‌تواند زمینه‌ساز این تفاوت و ارائه کار‌هایی جدید باشد.

انتهای پیام
captcha