جمعه؛ پیک بازگشت زائران اربعین/ ایرانی‌هایی که در کربلا هستند زودتر بازگردند
کد خبر: 3850389
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
دبیر ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد:

جمعه؛ پیک بازگشت زائران اربعین/ ایرانی‌هایی که در کربلا هستند زودتر بازگردند

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین از کشته شدن 32 زائر بر اثر تصادف و فوت طبیعی 33 نفر در مراسم اربعین خبر داد و گفت: زائرانی که در کربلا یا نجف هستند پس از زیارت به سرعت به کشور بازگردند تا با ازدحام جمعیت مواجه نشوند.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از بازگشت بیش از یک میلیون و 400 هزار زائر اربعین از اول ماه صفر تاکنون به کشور خبر داد و گفت: میزان رفت زائران به شدت کاهش یافته و میزان بازگشت افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اعلام کرد: علی‌رغم بالا بودن تراکم در مرزها به دلیل وجود وسایل نقلیه کافی، تاکنون ازدحام رخ نداده و زائران به محض ورود با اتوبوس‌ها به شهرهای محل زندگیشان منتقل شده‌‌اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه گفت: روز جمعه با پیک جمعیت بازگشته از پیاده‌روی اربعین مواجه خواهیم شد و احتمال می‌دهیم به صورت همزمان در چهار مرز ورودی کشور با حضور 350 تا 400 هزار نفر مواجه شویم. برنامه‌ریزی شده زائران به سرعت از مرزها به شهرهای مقصد خود منتقل شوند اما در صورت بروز هرگونه مشکلی در شهرهای نزدیک مرزها موکب‌ها، مساجد، سالن‌های ورزشی و ... برای پذیرایی از زائران آماده شده‌اند.

وی افزود: از اول ماه صفر تاکنون 32 نفر در اثر تصادف رانندگی کشته شده‌اند و 33 نفر نیز در جریان حضور در مراسم اربعین فوت کرده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین از حضور گسترده راهنماهای زائر در مرزها خبر داد و گفت: از زائرانی که وارد مرزها می‌شوند درخواست داریم که به کمک این راهنماها ماشین‌های شهرهای محل سکونت خود را بیابند و راهی شهرهای خود شوند.

وی از زائرانی که هم‌اینک در شهر کربلا حضور دارند خواست که پس از زیارت به سرعت به کشور بازگردند و بیان کرد: یکی از مشکلات ما توقف زیاد برخی از زائران در شهرهای زیارتی است. هرچه زائران پس از زیارت، زودتر کربلا و نجف را ترک کنند، هم امکان زیارت زائرانی که تازه به این شهرها وارد شد‌ه‌اند فراهم می‌شود و هم مسئولان می‌توانند ورود زائران به کشور را تسهیل کنند.

 

انتهای پیام
captcha