ضرورت برخورد تخصصی اسلامی و دینی با مشکلات جامعه
کد خبر: 3850580
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

ضرورت برخورد تخصصی اسلامی و دینی با مشکلات جامعه

گروه فرهنگی ـ استاندار همدان بر اهمیت و ضرورت برخورد تخصصی اسلامی و دینی با مشکلات جامعه تأکید کرد.

ضرورت برخورد تخصصی اسلامی و دینی با مشکلات جامعهبه گزارش ایکنا از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان، چهارشنبه 24 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان بر اهمیت و ضرورت برخورد تخصصی اسلامی و دینی با مشکلات جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه زمانی به رشد و تعالی می‌رسد که زمینه‌های فرهنگی آن فراهم باشد و معضل‌ها از بین برود و ارزش‌ها بازسازی شود که لازمه آن تقویت باورهای نسل جوان است.

شاهرخی با بیان اینکه مشکل ساختار نداریم، افزود: ما مراکز متعدد فرهنگی داریم که با بودجه‌های استانی و ملی در حال فعالیت هستند و نیاز به ایجاد ساختار جدید نداریم.

وی با تأکید بر لزوم هدفمندسازی فعالیت‌های مراکز موجود بیان کرد: بیش از 20 ساختار و سازمان فرهنگی آموزشی در استان داریم که لازم است با هم افزایی در راستای هدف مشترک حرکت کنند و با برنامه ریزی منسجم از ظرفیت‌های ویژه مراکز و کارشناسان آنها استفاده شود.

استاندار با اشاره به 280 دانش آموز و 80 هزار دانشجوی استان عنوان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بیشترین مخاطب جوان را در اختیار دارند که بهترین ساعات عمرشان را در خدمت مراکز آموزشی هستند. 350 هزار نفر از جوانان استان در مراکز علمی و فرهنگی حضور دارند که لازم است توانمان را بسیج کنیم تا بهره لازم را به آنها بدهیم.

وی با اشاره به 40 هزار نفر کادر آموزشی و اولیا و مربیان مدارس خاطرنشان کرد: با احتساب سایر افراد مرتبط با آموزش و پرورش می‌توان گفت در آموزش و پرورش با 800 هزار نفر در مجموع ارتباط آموزشی داریم.

شاهرخی تعداد گردشگران استان را 2 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 5 میلیون بازدید از اماکن گردشگری استان صورت گرفته که این مطلب گویای ظرفیت خوبی است که در حوزه گردشگری استان وجود دارد.

 

انتهای پیام
captcha