نقش بی‌بدیل حمل و نقل در توسعه و رونق صادرات
کد خبر: 3850647
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

نقش بی‌بدیل حمل و نقل در توسعه و رونق صادرات

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بر نقش بی‌بدیل حمل و نقل در توسعه و رونق صادرات تاکید کرد.

نقش بی‌بدیل حمل و نقل در توسعه و رونق صادرات

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، دیروز، ۲۴ مهر، در دومین جلسه میز ملی توسعه صادرات محصولات میوه های دانه دار که با حضور مسئولان ملی و استانی در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، با تاکید بر نقش بی‌بدیل بخش حمل و نقل در توسعه و رونق صادرات اظهار کرد : 23 درصد از کل پایانه‌های مرزی کشور در استان آذربایجان‌غربی قرار داشته و در این میان پایانه مرزی بازرگان از اهمیت بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و حمل و نقل بین‌المللی و افزایش مبادلات با کشور ترکیه دارد بطوریکه بیش از 60 درصد کنسانتره  کشور از پایانه مرزی بازرگان حمل می‌شود.

وی بااشاره به قرارگیری پایانه مرزی بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی در رتبه نخست ترانزیت پایانه گ‌های زمینی کشور در صادرات کالاهای غیر نفتی گفت:  امسال تعداد ورود و خروج کامیون از این پایانه مرزی در مقایسه با سال گذشته 53 درصد افزایش داشته و صادرات نیز در این مدت به بالغ بر یک میلیون تن رسیده است که حکایت از رشد ۱۴ درصدی دارد.

شکری در خصوص کمبود ناوگان یخچالی در کل کشور افزود: در این چرخه نباید متکی به ناوگان خارجی بود و می‌بایست زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای تجهیز بخش حمل و نقل به این ناوگان را فراهم نمود.

وی اظهار کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالای آذربایجان‌غربی ۵ دستگاه کامیون ۱۰ چرخ، یک دستگاه کامیون هیجده چرخ و افزون بر ۱۷۰ دستگاه کامیون شش چرخ فعال است .

شکری ایجاد زمینه های رقابتی در خصوص صدور مجوز  برای ناوگان یخچالی را خواستار شد و گفت: کشور ترکیه اجازه ورود ناوگان ایرانی حامل کالاهای صادراتی به این کشور نمی‌دهد و این امر موجب شده است تا صاحبان کالا ناوگان ترکیه بر ناوگان ایرانی ترجیح دهند و در این صورت شرایطی برای رقابت، نمایش توان ناوگان داخلی و رشد بخش حمل و نقل فراهم نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha