اجتماع بی‌نظیر اربعین فوران معنویت است
کد خبر: 3850821
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

اجتماع بی‌نظیر اربعین فوران معنویت است

گروه اجتماعی- امام جمعه اردبیل گفت: اجتماع عظیم و بی‌نظیر اربعین حسینی فوران معنویت است، آن هم در زمانی که اقبال به دین در کشور‌های غربی به نهایت افول رسیده است.

اجتماع بی‌نظیر اربعین فوارن معنویت استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل، امروز، 26 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل، اظهار کرد: اجتماع عظیم و بی نظیر اربعین از چند جهت شایسته توجه است؛ اول اینکه فوران معنویت است آن هم در زمانی که اقبال به دین در کشور‌های غربی به نهایت افول رسیده است، کلیسا‌ها تعطیل یا به مسلمان‌ها فروخته می‌شود، بعضی از کشیش‌ها از شدت ناراحتی خودکشی می‌کنند، کلیسا‌ها در روز یکشنبه مشتری خود را از دست داده‌اند؛ در هامبورگ پرسیدم در این شهر چند درصد کاتولیک متدین هستند، گفتند فقط 8 درصد؛ آمار نشان می‌دهد درصد بی‌دین‌ها در اروپا به شدت بالا رفته است، به همین جهت مذهب شیعه، به عنوان با نشاط‌ترین مذهب جهان معرفی شده است.

وی تصریح کرد: دوم اینکه شعار‌های جهانی امام حسین(ع) باعث شده استقبال از این راهپیمایی جهانی شود، این اجتماع صرفاً برای شیعه یا حتی شیعه و سنی نیست و رفته رفته به عنوان راهپیمایی اعتراضی علیه نظام اهریمنی حاکم بر دنیا مطرح شده و مشتریان زیادی از اروپا، آمریکا، آسیای شرقی و روسیه پیدا کرده و سال به سال این اقبال زیادتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: سوم اینکه این اجتماع عظیم انسجام و همبستگی اجتماعی را در ملت ما و در میان موالیان اهل بیت(ع) خیلی بالا برده است، این موضوع برای عزت، اعتلاء، اقتدار و امنیت کشور ما و برای جایگاه شیعیان در جهان بسیار مهم است.

عاملی افزود: چهارم اینکه این اجتماع عظیم شخصیت و قدرت امام حسین(ع) را به جهانیان نشان داده است؛ امروزه تحقیقات فراوانی از طرف واتیکان و مذاهب و مکاتب دیگر بر روی اربعین، شخصیت امام حسین(ع) و بر موضوع عزاداری شروع شده است. در نتیجه امام حسین(ع) جایگاه بسیار رفیع جهانی پیدا کرده است. مرحوم دولابی می‌گفت «امام حسین(ع) دنیا را پر کرده است» نظر او، نظر عرفانی و ناظر به فقره «اللهم انی اسئلک باسمائک التی ملأت ارکان کل شیء» بود، ولی امروزه علاوه بر مِلأ عرفانی، مِلأ فکری نیز برای امام حسین فراهم شده است.

وی اظهار کرد: ما این اجتماع را مقدمه ظهور می‌دانیم و امیدواریم لشکریان امام زمان(عج) از همین اجتماع عظیم شکل بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: از یک خانم بی دین که امسال از اروپا به راهپیمائی اربعین آمده بود سؤال کردند اینجا را چگونه دیدی؟ گفت: فهیمدم که انسان باید هر چه دارد با دیگران تقسیم کند ولو فقیر باشد و فهمیدم که انسان‌ها باید یک حاکم داشته باشند و آن مهربانی است.

عاملی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره راهپیمایی اربعین فرمودند «اربعین فریادی رسا و رسانه‌ای بی همتا در دنیای پیچیده تبلیغات و جهان پر هیاهوی بشریت امروز است»، رسانه‌های غربی با تمام توان این حرکت عظیم تاریخ بشر را مسکوت گذاشته‌اند و علت آن فقط یک چیز است و آن اینکه مبادا سیل آن‌ها را ببرد، ولی این سیل قطعا به آنجا خواهد رسید و این پیشگویی رسول گرامی اسلام(ص) است و از تمیم داری روایت شده که رسول خدا(ص) فرمود: «لیَبْلغنَّ هذا الأمرُ ما بلغ اللیلُ والنهارُ، ولا یترک اللهُ بیت مَدَر ولا وَبَر إلا أدخله الله هذا الدین، بعِزِّ عزیز أو بذُلِّ ذلیل، عزا یُعِزُّ الله به الإسلام، وذُلا یُذل الله به الکفر».

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از شاخص‌های قدرت برای یک کشور و ملت، اقتدار دستگاه اطلاعاتی آن کشور است، امروزه دستگاه‌های اطلاعاتی کشور‌ها با کسب آگاهی‌های طلایی و اقدامات مناسب با آن سهم بسیار ویژه در پیشرفت کشور خود دارند و این مهم در زمان شاه کاملا معکوس بود یعنی ساواک به جای پرداختن به اعتلاء کشور و موقعیت جهانی آن تمام همت خود را مصروف سرکوب ملت کرده بود و از طرفی پایه گذار ساواک، آمریکا و اسرائیل بود و این مجموعه هیچ استقلالی از خود نداشت و مثل غلام حلقه به گوش برای آن‌ها کار می‌کرد.

وی اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، استقلال دستگاه‌های اطلاعاتی و رشد، پیشرفت، اعتلاء و اقتدار روزافزون آن‌ها در ناکام گذاشتن توطئه‌های بسیار خطرناک دشمن است؛ ماجرای ریگی، از یادمان نرفته است. این اقدام، یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی بود و این بار سازمان اطلاعات سپاه یک کار کارستان کرد و در عملیاتی پیچیده سر شبکه آمدنیوز را از چنگ سرویس‌های جاسوسی آمریکا، فرانسه و اسرائیل بیرون آورد و دستگیر کرد.

عاملی تصریح کرد: ارزش این کار از سه جهت فوق‌العاده است اول مغلوبیت سرویس‌های عظیم اطلاعاتی دنیا یعنی سیا، موساد و سرویس اطلاعاتی فرانسه، دوم سوژه دستگیر شده اطلاعات بسیار نفیس راجع به فعالیت‌های سرویس‌های جاسوسی دنیا بر علیه ایران دارد و جهت سوم که بسیار مهم‌تر است این که این شخص و اسناد مهمی از کشور را منتشر می‌کرد و کاملا معلوم بود که از داخل تغذیه می‌شود و حالا با دستگیری وی، تمام عوامل داخلی و خیانت آن‌ها به طور مفصل برملا می‌‌شود.

وی گفت: این سه محور ارزش این اقدام مبارک را فوق‌العاده کرده است ما از صمیم قلب به عزیزان خودمان در سپاه معظم این موفقیت بزرگ را تبریک می‌گوییم، سردار سلیمانی به آمریکایی‌ها گفت «ما در بیخ گوش شما هستیم شما نمی‌فهمید» یک رسانه معاند بعد از اقدام سپاه اعلام کرد که این عملیات نشان می‌دهد شما در هر کجای دنیا باشید در ید قدرت سپاه هستید.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان اردبیل بیان کرد: آمریکا با خروج از شرق فرات گروه‌های مسلح کرد را که با آمریکا پیمان بسته بودند به امان خدا رها کرد و رفت و کل کرد‌های دنیا را دشمن آمریکا کرد سپس با ترکیه قرار گذاشت که بعد از خروج من می‌توانید به کرد‌ها حمله کنید.

وی گفت: ترامپ اول به ترکیه اجازه حمله به کرد‌ها را داد و ترکیه اول از آمریکا اجازه گرفت اما بعد از شروع حمله و اعتراض بسیاری از کشور‌های دنیا و همچنین خود آمریکایی‌ها دید خراب کرده، گفت ترکیه اگر به کرد‌ها صدمه بزند اقتصاد آن‌ها را ویران می‌کند و گفت اوضاع ترکیه با اکراد شبیه اسرائیل و فلسطین است، همه این اقدامات و کلمات نشان از اختلال عقل و هواس ترامپ است و نشان می‌دهد به او اعتباری نیست.

عاملی افزود: ایران به او اعتماد نکرد عزیز شد و ترکیه اعتماد کرد این گونه شد؛ ترامپ در یک اظهار عجیب گفت اعضای داعش را از مناطق حمله اردوغان به جای دیگر سوریه انتقال دادیم و آن‌ها را آزاد گذاشتیم آن‌ها به‌زودی به اروپا فرا خواهند کرد، چون می‌خواهند به کشور خودشان برگردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: او با این اظهارات اروپا را می‌ترساند تا از آن‌ها باج بگیرد او داعش را «اخطر المسلحین» نام نهاد، اما این تروریست‌ها را آزاد می‌کند و باز ادعا می‌کند که لشکرکشی او به سوریه جهت مبارزه با تروریسم بود.

وی تصریح کرد: در زمان قوت داعش آمریکا به اسرائیل دستور داد مجروحین آن‌ها را مداوا کند. آن زمان اسرائیل برنامه‌ای درست کرد به نام «گوزل قون شولوخ» آمریکا به عربستان و امارات دستور داد هزینه معالجه را پرداخت کنند. آن زمان هزینه ماهانه درمان داعشی‌ها در اسرائیل 2 میلیون دلار بود.

عاملی گفت: ترامپ در سخنرانی مزبور یک باره به یاد جنگ جهانی دوم می‌افتد و می‌گوید "کرد‌ها در جنگ جهانی دوم آمریکا را کمک نکردند" تا آمریکایی‌ها را قانع کند که کار خوبی کردم کرد‌ها را در برابر حمله ترکیه تنها گذاشتم. او همه را اعم از ایران، روسیه، چین، اروپا، ترکیه، اکراد، اعراب و غیره را دشمن خود می‌کند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: او می‌گوید به ترکیه به شرطی اجازه حمله به سوریه دادم که هیچ انسانی کشته نشود و الا مسئولیت با خود ترکیه خواهد بود، از این جمله معلوم می‌شود که او اصلا معنی جنگ و لازمه آن را نمی‌فهمد و از عجایب امور این است که این هفته روزنامه‌های اسرائیل شدیداً به ترامپ حمله کردند و گفتند او از پشت به اسرائیل خنجر زد و مورد اعتماد نیست و بر اسرائیل لازم است به خودش متکی باشد.

وی بیان کرد: یعنی ترامپ اسرائیل و لابی عظیم یهودی در دنیا و مخصوصاً در آمریکا را از دست داد به همین جهت سقوط او با استیضاح بعید نیست اگر هم بماند در انتخابات آینده آمریکا شکست می‌خورد. اسرائیل از فرار ترامپ از سوریه به شدت ناراحت است و می‌گوید «این اقدام، تأثیر و نفوذ ایران در منطقه را بسیار زیاد کرد و از طرفی به آن‌ها وثوق و اعتماد به نفس داد که قدرت فوق العاده دارند».

عاملی گفت: ترامپ این هفته فحش‌های مفصلی به مقامات مختلف آمریکایی و غیرآمریکایی نثار کرد. بدترین فحش‌ها را به اردوغان اطلاق کرد که چرا به سوریه حمله کرده است در حالی که خودش چندین سال به سوریه حمله کرد، پس این فحش‌ها در مرحله اول به خود او بر می‌گردد.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: ترامپ در یک مجلس رسمی با درآوردن ادای پادشاه بیمار عربستان، حسابی جمعیت را خنداند، آن‌ها عمدا به رؤسای کشور‌های اسلامی اهانت می‌کنند؛ او با صدای بلند به سیسی گفت «دیکتاتور محبوب من» همه این اهانت‌ها به رؤسای کشور‌های اسلامی عمدی است تا مسلمان‌ها را خوار کنند. ما از همه این اهانت‌ها ناراحت هستیم.

وی اظهار کرد: با همه این اتفاقات باید هزاران بار به مقام معظم رهبری تحسین گفت که اجازه نداد دولت ما با این خائن و غیر پایبند به تعهدات وارد مذاکره شوند.

امام جمعه اردبیل گفت: این هفته آمریکا خیانت بزرگی در حق آذربایجان مرتکب شد، سه عضو کنگره آمریکا به قره باغ مسافرت کردند و با رئیس جمهور خودخوانده این منطقه دیدار و راجع به استقلال قره باغ مذاکره کردند، این اقدام، نقض آشکار تمامیت ارضی آذربایجان و حاکمیت دولت این کشور است. با این اقدام، آمریکا از بی‌طرفی خارج شده و گروه مینسک، موضوعیت و مشروعیت خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: این اقدام، اهانت صریح و بزرگ هم به دولت و هم به ملت آذربایجان است، اعضای کنگره قبلا هم به این جنایت مرتکب شده و با سفر به قره باغ و دیدار با رئیس جمهور خودخوانده قره باغ و سخنرانی در صحن پارلمان قره باغ، نهایت کینه، اهانت و نفرت خود را به دولت و ملت آذربایجان نشان داده‌اند.

عاملی اظهار کرد: ما در ایران به شدت از این اهانت و خیانت ناراحت هستیم و انتظار داریم دولت آذربایجان نگذارد غرور مقدس ملت آذربایجان بیشتر از این بشکند، آمریکا سالانه میلیون‌ها دلار به حکومت خودخوانده قره باغ کمک می‌کند و بر خلاف موازین بین‌المللی، به منطقه قره باغ ویزا صادر می‌کند. در حالی که حکومت مجعول قره باغ جزو کشور‌های سازمان ملل نیست این اقدام آمریکا ثابت کرد که آمریکا یک کشور قابل اطمینان برای آذربایجان نیست.

امام جمعه اردبیل گفت: جورج کنت معاون دستیار وزیرخارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر ارمنستان گفت «موضع آمریکا در مورد قره باغ عدم استفاده از زور، تمامیت ارضی و حق تعیین سرنوشت برای حل و فصل مناقشه قره باغ است» مراد او از حق تعیین سرنوشت، ایجاد رفراندوم در قره باغ است، چون او می‌داند که مسلمان‌ها از آنجا اخراج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha