افزایش ۶۴ درصدی بازدیدکنندگان خارجی از پایگاه‌ ملی حسنلو
کد خبر: 3851013
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

افزایش ۶۴ درصدی بازدیدکنندگان خارجی از پایگاه‌ ملی حسنلو

گروه اجتماعی ــ رئیس پایگاه ملی حسنلو گفت: بازدید کنندگان خارجی از مجموعه پایگاه‌ملی حسنلو افزایش ۶۴ درصدی داشته است.

افزایش ۶۴ درصدی بازدیدکنندگان خارجی از پایگاه‌ ملی حسنلوحسن شیری، رئیس پایگاه‌ملی حسنلو، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری حدود 5400 نفر از مجموعه تاریخی پایگاه‌ ملی حسنلو بازدید کرده است.

وی افزود: از این تعداد حدود 120 نفر آن گردشگران خارجی از کشورهای مختلف مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و روسیه می‌باشند که نسبت به مدت مشابه سال 1397، شاهد افزایش 64 درصدی حضور گردشگران خارجی هستیم.

این مقام مسئول گفت: این مجموعه بزرگترین شهر عصر آهن در خاورمیانه است که قدیمی‌ترین لایه آن حدود 8000 سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

شیری بیان کرد: کشف جام زرین حسنلو در سال 1337 یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است.

رئیس پایگاه‌ ملی حسنلو در پایان سخنان خود اظهار کرد: این محوطه با ارزش، در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال 1344 به شماره  485 در فهرست آثار ملی ثبت شده و از سال 1382جهت انجام فعالیتهای علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه‌ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی  از این مجموعه ارزشمند هستیم.

انتهای پیام
captcha