مجالس حسینی به انسان حیات معنوی می‌دهد
کد خبر: 3851023
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
امام جمعه «سیراف» بوشهر:

مجالس حسینی به انسان حیات معنوی می‌دهد

کانون خبرنگاران نبأ ــ‌ امام جمعه شهر سیراف استان بوشهر ضمن تسلیت اربعین حسینی به تفصیل در خصوص شناخت، معرفت و خودآگاهی نسبت به مجالس عزاداری پرداخت و گفت: مجالس حسینی و ذکر اباعبدالله الحسین(ع) به انسان حیات معنوی می‌دهد چرا که ایشان تبلور ارزش‌هاست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور باشکوه شیفتگان کوی حسینی مردم قدرشناس گله‌دار استان فارس، مراسمی در حسینیه ابوالفضل العباس(ع) جمعه، 26 مهرماه برگزار شد.

در این آیین باشکوه مذهبی که با حضور گسترده خواهران و برادران همراه بود؛ پس از مرثیه‌سرایی کربلایی ابوالقاسم محمودی، حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری، امام جمعه شهر سیراف استان بوشهر ضمن تسلیت اربعین حسینی به تفصیل در خصوص شناخت، معرفت و خودآگاهی نسبت به مجالس عزاداری پرداخت و چهار مقوله فریادهای شورانگیز همراه با دوری از خدا، تکامل مرتبه‌ای، نزدیکی به خدا و تعالی معنوی را از مراتب و درجات این مهم دانست.

وی در ادامه به بیان فضایل گریه‌کنندگان و عزاداران اهل بیت به‌خصوص اباعبدالله الحسین(ع) در کلام امام رضا(ع)و بهره‌مندی از نعمت‌های بهشتی و همنشینی با بزرگان دینی پرداخت و گفت:‌ مجالس حسینی و ذکر اباعبدالله(ع) به انسان حیات معنوی می‌دهد چرا که امام حسین(ع) تبلور ارزش‌هاست.

عاشوری در پایان سخنان خود به تبیین خطبه امام سجاد(ع) پرداخت و شیفتگان و دلباختگان سیدالشهدا(ع) در مصائب اهلبیت(ع) همراه با روضه‌خوانی او و مرثبه‌سرایی مداح اهل بیت(ع)، بصیرت‌نیا اشک ماتم ریخته و به سینه‌زنی پرداختند.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم از تمامی شرکت‌کنندگان به صرف شام پذیرایی به عمل آمد.

عباس ستایش‌گو

انتهای پیام
captcha