وقف‌هایی که روح معنوی را در کالبد جامعه می‌دمد
کد خبر: 3851226
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷

وقف‌هایی که روح معنوی را در کالبد جامعه می‌دمد

گروه اجتماعی _ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: سه وقف جدید با نیات اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی، قرائت قرآن و توسعه مسجد در فردوس ثبت شد.

وقف‌هایی که روح معنوی را در کالبد جامعه می‌دمدمحمدرضا حاجتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مورد منزل دو طبقه با 220 مترمربع زیربنا و اعتبار 800 میلیون تومان، منزل مسکونی برای قرائت قرآن با اعتبار 100 میلیون تومان و زمین مسکونی برای توسعه مسجد در روستای خرو وقف شده است.

وی بیان کرد: یکی از وقف‌ها، وقف عواید حاصل از اجاره یک باب ساختمان دو طبقه مسکونی به زیربنای 220 مترمربع در مشهد مقدس است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: این واقف موقوفه را با نیات صرف برای هزینه‌های دارو و درمان بیماران نیازمند با اولویت سادات نیازمند، کمک به هزینه‌های طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه فردوس و هزینه برای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی فردوس وقف کرد.

حاجتی یادآور شد: در مجموع شهرستان فردوس 690 موقوفه با ۱۸۵۰ رقبه دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های دیگر اوقاف، تصریح کرد: اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان فردوس، اجرای طرح ضیافت الهی و تفسیر قرآن توسط مفسر اعزامی از قم، برگزاری مراسمات شب‌های قدر با حضور خطبای کشوری در بقاع متبرکه، برگزاری محفل انس با قرآن و اجرای طرح نشاط معنوی از جمله برنامه‌هایی بوده که در فردوس صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس یادآور شد: امسال شهرستان فردوس میزبان چهل و دومین مسابقات قرآنی اوقاف در مرحله شهرستانی و استانی بوده که از شهرستان فردوس شش نفر به مرحله استانی و دو نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام
captcha