جوانان از معنویت فاصله نگرفته‌اند/ روش‌های تبلیغی را تغییر دهیم
کد خبر: 3851567
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
علی منتظری‌:

جوانان از معنویت فاصله نگرفته‌اند/ روش‌های تبلیغی را تغییر دهیم

گروه فرهنگی ــ رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با بیان اینکه جوانان اگر به معنویت و ارزش‌های انسانی بیشتر از گذشته باور نداشته باشند، باور کمتری ندارند، گفت: نهضت روخوانی قرآن را باید به روش ساده و فراگیر در دانشگاه‌ها گسترش دهیم و این جهادی بسیار ارزشمند است.

نهضت روخوانی قرآن در دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند

علی منتظری‌مقدم، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایکنا اصفهان اظهار کرد: جوانان امروز ما از نظر تدین و معنویت چیزی کم‌تر از گذشتگان ندارند، جوانان امروز خیلی پاک و خلاق هستند، اما چون اشکالاتی در نحوه ارتباط و روش‌های تبلیغی و ترویجی وجود دارد، شاید برخی این‌طور فکر کنند که جوانان امروز از معنویت فاصله گرفته‌اند.

وی ابراز کرد: اکنون فعالیت‌های دانشجویی شکل‌های تازه‌ای به خود گرفته است، مثلاً در گذشته بحث محیط زیست در دانشگاه‌ها مطرح نبود، اما امروزه موضوع محیط زیست، مسئله مهمی شده و بخشی از فعالیت جوانان دانشجو در دانشگاه‌ها معطوف به این موضوع است.

عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: باید با شناخت زمینه‌ها و ارتباط مؤثر، برای گسترش فرهنگ و ارزش‌‌های اسلامی و اخلاقی در دانشگاه‌ها قدم برداریم.

منتظری ادامه داد: اکنون باید کاری کرد که جوانان دانشجو در دانشگاه‌ها بتوانند به راحتی، قرآن را بخوانند. طرحی که اکنون با عنوان «دانشجو معلم قرآن» در دانشگاه‌ها و از سوی جهاددانشگاهی اجرا شده، در همین رابطه است. به همین منظور باید طرح‌های ساده و فراگیر دیگری در دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند.

وی افزود: این نوع برنامه‌ریزی‌ها نیازمند تفکر و پژوهش است. جوانان ما اگر به معنویت و ارزش‌های انسانی بیشتر از گذشته باور نداشته باشند، باور کمتری ندارند. این ما هستیم که باید در روش‌ها و گزینش نوع فعالیت‌های اجرایی فکر و تجدید نظر کنیم و روش‌های قبلی را تغییر دهیم.

منتظری بیان کرد: قرآن را باید در زندگی دانشجویان و در مجموع در زندگی مردم نهادینه کرد، ولی نباید این موضوع به گونه‌ای دنبال شود که مخاطبان احساس کنند با چیزی دست‌نیافتنی مواجه هستند. باید طرح‌های فراگیر، ساده و دست‌یافتنی را اجرا کرد و سپس آن‌ها را تعمیق داد.

عضو مؤسس خبرگزاری ایکنا در پایان گفت: نهضت روخوانی قرآن را باید به روش ساده و فراگیر در دانشگاه‌ها گسترش دهیم و این یک جهاد بسیار ارزشمند است. در مورد چهره‌های قرآنی دانشجویان نیز باید مقداری تلاش بیشتری داشت، آن‌ها را باید معرفی و برای آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۳:۱۸
0
0
همه می گویند جوانان فاصله گرفتن ایشان می فرمایند فاصله نگرفته اند! نگاه جالبی است
captcha