آغاز دوباره سفرهای نماینده آمریکا برای صلح افغانستان
کد خبر: 3851601
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

آغاز دوباره سفرهای نماینده آمریکا برای صلح افغانستان

گروه بین‌الملل ــ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، دور جدید سفرهای خود درباره مذاکرات صلح این کشور را آغاز کرد.

آغاز دوباره سفرهای نماینده آمریکا برای صلح افغانستانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان،‌ دور جدید سفرهای خود درباره روند مذاکرات صلح این کشور را از روز گذشته، 29 مهر شروع کرده است.

وی در آستانه برگزاری اجلاس وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو، وارد بروکسل شد و با ینس استولتنبرگ،‌ دبیرکل ناتو دیدار کرد. استولتنبرگ در صفحه توئیتر خود از برگزاری این دیدار خبر داده و نوشته است که ناتو و شرکای آن به حمایت از افغانستان و شرایطی که برای ایجاد توافق صلح لازم است، متعهد خواهند ماند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که خلیل‌زاد در 20 اکتبر عازم فرانسه و روسیه شد. همچنین خلیل‌زاد در بروکسل و پاریس با متحدان اروپایی، ناتو و ملل متحد درباره تسریع تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در افغانستان صحبت خواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در مسکو با مسئولان روسی و چینی درباره چگونگی پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان صحبت می‌کند.

یادآور می‌شود، خلیل‌زاد تاکنون 9 بار با نمایندگان گروه طالبان مذاکره کرده است، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در آستانه امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، این گفت‌وگوها را لغو کرد.

همچنین نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس آمریکا نیز طی روز گذشته به کابل رفته و درباره روند صلح افغانستان با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام
captcha