استکبار جهانی، مانع جدی تحقق وحدت اسلامی است
کد خبر: 3855403
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

استکبار جهانی، مانع جدی تحقق وحدت اسلامی است

گروه سیاسی ــ امام جمعه خوی گفت: استکبار جهانی و عوامل پیرامون منطقه‌ای او، موانع جدی تحقق وحدت اسلامی است.

استکبار جهانی، مانع جدی تحقق وحدت اسلامی است

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدرضی شکوری، امروز، ۱۷ آبان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به موانع وحدت در جوامع اسلامی، اظهار کرد: در عین پیشرفت‌های چشمگیر در گسترش وحدت در میان ملل اسلامی و بوجود آمدن یک جبهه قوی مقاومت در برابر نظام سلطه و به سقوط کشیده شدن تعدادی از حاکمان وابسته و رانده شدن آمریکا از کشورهای اسلامی عوامل اختلاف هنوز وجود دارد و باید مورد بررسی و درمان قرار بگیرند.
 وی افزود: نفوذ و حضور استکبار در تعدادی از کشورهای اسلامی، دامن زدن به اخـتلافات قـومی و مذهـبی بوسیله سرویسهای جاسوسی استکبار جهانی، فرقه‌سازی استعمارگران در داخل جهان اسلام، وجود حاکمان مستبد و دیکتاتور وابسته به غرب در تعدادی از کشورهای اسلامی، راه‌اندازی جریان‌های تروریستی از طریق آمریکا در کشورهای اسلامی از جمله این عوامل است.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش محوری توفیق الهی در انجام فرائض و ترک محرمات دینی، گفت: براساس مفاد روایات متعدد توفیق الهی در انجام فرائض دینی و ترک محرمات نقش اساسی و محوری دارد و توفیق الهی به معنی همراهی خداوند در کارهای خیر است.
خطیب در ادامه خطبه‌های خود اظهار کرد: یکی از مباحثی که در زمینه توکل مورد توجه اهل بیت(ع) قرار گرفته ادب توکل می‌باشد.
حرکت برای فراگیری دانش و حفظ دین از مصادیق هجرت هستند
حجت‌الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته، آغاز هفته وحدت و روز ورود رسول‌خدا(ص) به مدینه در پی هجرت از مکه را از جمله مناسبت‌های هفته برشمردو بیان کرد: هجرت فراگیری دانش، هجرت برای حفظ دین از جمله مصادیق هجرت است.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به آثار و برکات سیاسی اجتماعی و فرهنگی هجرت رسول‌خدا(ص)، افزود: گسترش دین اسلام و ازدیاد مسلمانان، تشکل پیدا کردن مسلمانان در مدینه، بوجود آمدن ارتش مقتدر اسلام، تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، مهار و سرکوب دشمنان، جهانی شدن دین مقدس اسلام از جمله برکات این هجرت می‌باشند.
امام جمعه خوی با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: چهل سال است جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت اسلامی را به دوش کشیده و با تمام وجود با مظاهر اختلاف به مبارزه برخاسته است.
وی طراحی سیاست خارجی بر مبنای وحدت اسلامی، راه‌اندازی روز قدس در حمایت از فلسطین، راه‌اندازی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، برگزاری ۳۳ کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، مقابله مستمر با اسرائیل و آمریکا ستمگران به ملل اسلامی از جمله برنامه این مبارزات است.

انتهای پیام
captcha