دانشگاه آزاد اسلامی؛ ظرفیتی بزرگ برای تحصیلات عالی در کشور
کد خبر: 3855409
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

دانشگاه آزاد اسلامی؛ ظرفیتی بزرگ برای تحصیلات عالی در کشور

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بزرگی برای تحصیلات عالی در کشور است و در مناطق قومیتی شاهد حضور اقوام و مذاهب مختلف در این دانشگاه هستیم.

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بزرگ؛ برای تحصیلات عالی در کشور

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دیروز، 16 آبان، در دیدار با سروری مجد، مسئول حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه آزاد، در امور اهل سنت به اهمیت پرداختن به مسأله تقریب مذاهب در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بزرگی برای تحصیلات عالی در کشور است و در مناطق قومیتی شاهد حضور اقوام و مذاهب مختلف در این دانشگاه هستیم.

وی با بیان  اینکه لازم است مسأله تقریب مذاهب و نهادینه سازی وحدت در بین دانشجویان و اساتید به‌عنوان محوری مهم در این دانشگاه لحاظ گردد، افزود: درمناطقی مانند آذربایجان‌غربی که اقوام مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند، می‌توان از ظرفیت دانشگاه آزاد بخوبی برای فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف اقدام نمود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توجه به عدم وجود بسیاری از محدودیت‌ها می‌تواند پیشگام برخی فعالیت‌های اساسی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و دینی باشد ، گفت: مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نهادینه‌سازی فضای دینی و فرهنگی متناسب با آرمان‌های انقلاب و اسلام در دانشگاه آزاد اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود به اهمیت افزایش مهارت در کنار کسب علم برای دانشجویان این دانشگاه تاکید و بیان کرد: یکی از مشکلات فضاهای دانشگاهی عدم ارتباط مناسب با صنعت و مهارت‌آموزی در کشور است.

حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: امیدواریم در این زمینه با هدفگذاری مناسب شاهد تعامل هرچه بیشتر صنعتگران و دانشگاهیان دردانشگاه آزاد باشیم به نحوی که دانشجویان پس اتمام تحصیلات بتوانند براحتی وارد بازار کار شده و درآمدزایی داشته باشند.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود بیان کرد: استفاده از هم‌مرز بودن استان آذربایجان‌غربی با کشورهای خارجی امری ضروریست و مسئولین ارشد دانشگاه آزاد باید موانع قانونی و تسهیلات لازم را برای پذیرش دانشجویان خارجی برای استان‌های مرزی مدنظر قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد : حضور روحانیون در دانشگاه آزاد و ارتباط صمیمی با دانشجویان می‌تواند در ایجاد فضای فرهنگی در دانشگاه آزاد مؤثر باشد و امیدواریم با مدیریت مناسب زمینه حضور روحانیون خوش فکر و جوان در دانشگاه فراهم گردد.

انتهای پیام
captcha