روز ولادت پیامبر اسلام(ص) روز اخلاق و مهرورزی نامیده شده است
کد خبر: 3855749
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

روز ولادت پیامبر اسلام(ص) روز اخلاق و مهرورزی نامیده شده است

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای شهر ارومیه گفت: حضرت محمد(ص) پیام‌آور حقانیت و بندگی است كه با انتقال مفاهیم اخلاقی و ترویج مهرورزی به هدایت و روشنگری پرداختند.

روز ولادت پیامبر اسلام(ص) روز اخلاق و مهرورزی نامیده شده است

 به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، محمدرضا علیزاده، رئیس شورای شهر ارومیه، امروز، 18 آبان، در جلسه  صحن شورا، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، امام شهدا و شهدای مدافعان حرم، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) پیام‌آور حقانیت و بندگی است كه با انتقال مفاهیم اخلاقی و ترویج مهرورزی به هدایت و روشنگری پرداختند و كوشیدند تا با وحدت و یكپارچگی، امت اسلامی را به سعادت حقیقی رهنمون سازند و اینگونه اسلام راستین را به منصه ظهور برسانند. 

رئیس شورای اسلامی شهرارومیه در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت به خانواده‌های زلزله تبریز، گفت: زلزله‌ای که سحرگاه ۱۷ آبان ۹۸ در استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان میانه به وقوع پیوست، موجبات ناراحتی و تألم خاطر را در جای جای ایران گشته و از اینکه این زمین لرزه منجر به فوت تعدادی از هموطنان عزیزمان و بروز مصدومیت و خسارات فراوان در کانون این حادثه گردید، سحرگاه هفدهم آبان ۹۸ را با لحظاتی تلخ و اندوه رقم زد.

وی افزود: رسول اکرم(ص) در قرآن کریم با عبارت «رحمه للعالمین» در سوره انبیاء توصیف شده و همچنین به‌عنوان صاحب «خلق عظیم » توصیف شد ه است.

این مقام مسئول ادامه داد: حضرت محمد(ص) برای تحقق بخشیدن وحدت اسلامی در میان جامعه آن روزگار تلاش‌های فراوانی كردند به طوری كه اقتدار و عزت جامعه نوپای عصر رسالت برخاسته از وحدت و راهكارهای ارائه شده از طرف پیامبراكرم(ص) بوده است.

علیزاده امامزاده بیان کرد: رسول اكرم(ص) اسوه كامل زندگی تمامی مسلمانان و پیروی از سیره و منش ایشان می‌تواند كارآمدترین راهكارها برای همگان در جهت تحقق وحدت اسلامی چه در میان كشورهای اسلامی و چه دیگر كشورها و مذاهب باشد.

وی در پایان سخنان خود افزود: پیامبر اكرم(ص) همواره ارزش‌های اخلاقی را مهمترین اصل برای رسیدن به اهداف می‌دانستند و به وسیله قرآن كریم كه كتاب اخلاق نام دارد مردم را هدایت و راهنمایی می‌كردند، بنابراین باید آموزه‌های دین مبین اسلام را به عنوان كامل‌ترین دین الهی و مكتب ترقی بشر در مراحل حساس زندگی خویش سرلوحه اعمال و كردار ‌كرد. 

انتهای پیام
captcha