مسجد نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
کد خبر: 3855824
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

مسجد نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ارومیه گفت: در صورتی که بتوانیم جایگاه اجتماعی واقعی مساجد را محقق کنیم، قطعاً موفق به کاهش اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد.

مسجد نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دیروز، 18 آبان، در اولین نشست شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان که با حضور حسین براتی، مدیرکل اموراستان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور برگزار شد، به اهمیت و ضرورت تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات امروزه در مساجد کمرنگ بودن حضور جوانان و اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در مدارس است که امیدواریم با حمایت جدی از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شاهد حضور پرشور جوانان در مساجد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای این کانون‌ها در مساجد، افزود: توجه به کانون‌های مساجد باید از شکل ظاهری به کار عملیاتی و تشکیلاتی تبدیل شود و اهداف و کاربرد عملیاتی این کانون‌ها در مساجد به‌صورت فعال پیاده شود تا بتوان کارکرد صحیح این کانون‌ها را در جذب جوانان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی احساس کرد.

قریشی به رفع موانع موجود در مسیر فعالیت کانون‌ها اشاره کرده و ادامه داد: یکی از موانع فعالیت‌های فرهنگی در مساجد عدم وجود همکاری در تشکل‌های موجود در مساجد است که امیدواریم یک تفاهم عملی و کاربردی را میان متولیان فرهنگی مساجد را شاهد باشیم؛ چرا که همکاری‌های جوانان در مساجد منشأ وحدت و یکدلی و امیدواری در جامعه خواهد شد.

امام جمعه ارومیه افزود: در صورتی که بتوانیم جایگاه اجتماعی واقعی مساجد را محقق کنیم، قطعاً به کاهش اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه نقش مهم مساجد در حل بسیاری از معضلات جامعه مهم است، اظهار کرد: اگر فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مدارس به‌وسیله کانون‌ها در مساجد اجرا شود و جذب  حداکثری جوانان در مدارس را شاهد باشیم می‌توان به کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت اخلاقی جامعه امیدوار بود.

در پایان این جلسه احکام اعضای شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان جهت برگزاری جلسات منظم فصلی و ایجاد تحول در برنامه‌های فرهنگی مساجد تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha