شکل‌گیری بسیج جهان اسلام در خاورمیانه
کد خبر: 3859455
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

شکل‌گیری بسیج جهان اسلام در خاورمیانه

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، اظهار کرد: تشکیل بسیج جهان اسلام آرزوی امام راحل بود که اکنون با روند خوبی در کشور‌های اسلامی خاورمیانه همچون؛ سوریه، لبنان، عراق در حال شکل‌گیری است.

شکل‌گیری بسیج جهان اسلام در خاورمیانهبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، امروز چهارم آذرماه، در مراسم تجلیل از جهادگران و فعالان اقتصاد مقاومتی که در سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: امام راحل بسیج را شجره طیبه دانست و این لفظ را از قرآن کریم گرفته است.
وی درباره شباهت بسیج با شجره طیبه، افزود: داشتن رشد و پیشرفت، پاک و طاهر بودن، داشتن نظم و نظام، ثابت و مستحکم بودن، گسترده بودن، کارآمدی در هر زمان، حرکت به فرمان، ولی از ویژگی‌های مشترک بسیج با شجره طیبه است.
غلامی، تصریح کرد: تشکیل بسیج جهان اسلام آرزوی امام راحل بود که اکنون با روند خوبی در کشور‌های اسلامی خاورمیانه همچون؛ سوریه، لبنان، عراق در حال شکل‌گیری است.
وی در بخش دوم سخنان خود به دلایل حکیمانه بودن سخنان رهبری درتایید مصوبه سران سه قوه درباره افزایش نرخ بنزین، افزود: عقل و منطق حکم می‌کند اگر قرار است تصمیمی تغییر کند راهش ایجاد آشوب و اختلاف نیست بلکه باید به صورت منطقی و در فرایند قانونی مطالبات پیگیری شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: حفظ و تقویت ساختار قانونی کشور بسیار اهمیت دارد که رهبری در فتنه ۸۸ هم فرمودند: من جانم و آبرویم را می‌دهم، اما زیر بار بدعت نمی‌روم و اگر تخلف است باید از مبادی قانونی پیگیری شود نه در کف خیابان.
وی از دلایل موافقت کلی رهبری با تصمیم سران سه قوه درباره نرخ بنزین را حفظ ساختار و اعتباربخشی به آن، اخلاق و مشی جوانمردی و دفاع از ساختار حاکمیتی دانست و افزود: رهبری فقط با کلیت طرح که توسط سران سه قوه تصویب شد موافقت کردند، اما در کیفیت اجرای طرح، شیوه و اجرای این طرح نظری ندادند و به کارشناسان و متخصصان واگذار کردند.
غلامی گفت: دولتمردان بدانند این گونه اقدامات که شمول زیادی را دربرمی‌گیرد می‌بایست با هماهنگی و آمادگی بیشتر و روشنگری افکار عمومی بستر را برای پذیرش این اقدام مهیا می‌کردند تا از ایجاد هر گونه شوک پرهیز شود.

وی با بیان اینکه، اعتبار دولت مستقر به ویژه در زمان فتنه باید حفظ شود، افزود: پی بردن به پیچیدگی‌های رفتار، ولی خدا ممکن است زمان‌بر باشد و نباید عدم درک ما نسبت به برخی از اوامر، ولی خدا ما را به سرپیچی از دستورات وادار کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، با بیان اینکه، هر بسیجی باید پرچمدار بصیرت‌افزایی باشد، اظهار کرد: در چهار دهه گذشته انقلاب با، ولی فقیه آغاز شد و با ولایت ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایکنا در این مراسم از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha