استفاده از مربی و معاشرت با صالحان از عوامل تزکیه نفس است
کد خبر: 3860318
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

استفاده از مربی و معاشرت با صالحان از عوامل تزکیه نفس است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه خوی گفت: معاشرت با انسان‌های صالح و بهره‌گیری از مربی و مشاور از جمله عوامل اصلاح و تزکیه نفس است.

استفاده از مربی و معاشرت با صالحان از عوامل تزکیه نفس است

به گزارش خبرگزاری ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضی شکوری، امروز، هشتم آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با محور بحث قرار دادن مقدمات تزکیه نفس، اظهار کرد:‌ دوری جستن از افراد آلوده و شرور، کنترل کردن چشم و گوش از جمله عوامل تزکیه نفس و معاشرت با انسان‌های صالح و بهره‌گیری از مربی و مشاور از جمله عوامل اصلاح و تزکیه نفس است.
وی در ادامه سخنان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا افزود: هدایت و تقوا در گرو اطاعت از خدا و پیامبر است.
حجت‌الاسلام شکوری در خطبه دوم با تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی یک شیعه الگو و اسوه برای دیگر شیعیان است که باید در طول زندگی اخلاق و رفتار این بزرگواران را الگوی خود قرار دهیم.
 اصلاح دیدگاه‌ها در مورد وظایف نماینده مجلس ضروریست
این مقام مسئول با اشاره به 10 آذر که روز مجلس نامگذاری شده به بیان وظایف نمایندگان مجلس از دیدگاه قانون اساسی پرداخت و گفت: وضع قانون در حدود مقرر در قانون اساسی، شرح و تفسیر قوانین عادی کشور، حق تحقیق و تحفص در تمام امور کشور، تصویب استخدام کارشناسان خارجی در صورت ضرورت، رأی اعتماد به کابینه دولت، حق استیضاح هیئت وزیران یا هر یک از وزراء، پاسخگویی به شکایات مردم از هر کدام از قوای سه‌گانه، حق استیضاح رییس جمهور، تمامی عهدنامه‌ها، قرار دادها و مقاله‌ها، نامه‌ها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس برسد از جمله وظایف قانونی مجلس است.
وی در ادامه بیان کرد: هیچ‌کدام از وظایف مجلس و نمایندگان در عین اهمیت و سرنوشت‌ساز بودن اجرایی نمی‌باشد لذا ضرورت دارد نامزدهای نمایندگی به مردم وعده‌های اجرایی ندهند و این برداشت غلط را که از ابتدای پیروزی انقلاب به فرهنگ تبدیل شده که از نمایندگان انتظار انجام کارهای اجرایی را دارند در تبلیغات خود اصلاح کنند.

انتهای پیام
captcha