مقاوم‌سازی ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3860702
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

مقاوم‌سازی ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: از بین ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان بیش از ۸۰ هزار باب آنها مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند.

محمود بدلیبیش از ۸۰ هزار واحد روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم‌سازی شده‌اند، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه این استان بیش از ۲۵۸  هزار واحد مسکونی روستایی دارد که اغلب این واحدها کم‌‌دوام و بی‌دوام هستند، اظهار کرد: بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی توانسته است تاکنون بیش از ۸۰ هزار واحد از این منازل را نوسازی و مقاوم‌سازی کند.

وی با بیان اینکه در انجام این اقدامات اهالی روستا همکاری خوبی داشتند، افزود: برای مقاوم‌سازی و نوسازی این خانه‌های روستایی تسهیلاتی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی همچنین در ارتباط با طرح اقدام ملی در استان، ادامه داد: اقدامات اولیه در ارتباط با نیاز سنجی در شهرستان‌ها و هماهنگی با اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شهرستان‌های تابعه انجام شده و در صورت اعلام شروع این طرح در استان، بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی آمادگی کامل برای اجرای این طرح را دارد.

وی در ادامه با اشاره به آسفالت‌ریزی معابر بیش از ۲۱۱ روستای سطح استان، عنوان کرد: امسال از محل قیر یارانه‌ای در حدود ۱.۴ میلیون مترمربع از جاده‌های روستایی استان آسفالت شده که با احتساب آسفالت‌ریزی‌ انجام شده در سال‌های گذشته این میزان برابر با ۴.۱ میلیون مترمربع است.

انتهای پیام
captcha