ارائه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به ۱۵۰۰ نوعروس سیستان‌وبلوچستانی
کد خبر: 3861159
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

ارائه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به ۱۵۰۰ نوعروس سیستان‌وبلوچستانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیارد تومان کمک هزینه تامین جهیزیه به تعداد یک‌هزار و ۵۸۵ نوعروس تحت حمایت استان پرداخت شده است.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیارد تومان کمک هزینه تأمین جهیزیه به تعداد یک‌هزار و ۵۸۵ نوعروس تحت حمایت استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی در اختیار ۱۰۰ نفر از نوعروسان قرار گرفت که آن‌ها با تهیه لوازم و اقلام اساسی زندگی راهی خانه بخت شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد تسهیل در امر ازدواج جوانان جهت تحکیم بنیان خانواده در قالب پرداخت کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان و اعطای هدیه ازدواج به فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت است.

عبادی افزود: تسهیل ازدواج بین جوانان با تأکید بر ارزش‌های اسلامی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و در این زمینه راهکارهایی برای برپایی زندگی موفق و پایدار برای نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: در این رابطه یک‌هزار و ۵۸۵ نفر از نوعروسان تحت حمایت در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای شرکت کرده و آموزش‌های مربوط به مهارت‌های لازم زندگی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: این آموزش‌ها شامل آموزش‌های کاربردی و مهارتی برای زوج‌های جوان با بهره‌گیری از روش‌های سخنرانی و کارگاه‌ آموزشی در زمینه‌های آیین همسرداری و اصول و مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی و توسعه و تعالی خانواده بوده که این کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج سبب تحکیم بنیان خانواده و آگاه سازی زوج‌های جوان تحت حمایت می‌شود.

عبادی بیان کرد: علاوه بر این کمک به تأمین هزینه‌های معیشتی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین لوازم ضروری منزل، کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، کمک به تأمین هزینه‌های درمانی بیماران و احداث، تکمیل و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان تحت حمایت در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام
captcha