مردسالاری و زن‌سالاری در اسلام هیچ جایگاهی ندارد
کد خبر: 3861182
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

مردسالاری و زن‌سالاری در اسلام هیچ جایگاهی ندارد

گروه سیاسی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: طبق آیات قرآن کریم، زن و مرد براساس نظام آفرینش هیچ‌گونه برتری به یکدیگر نداشته و بنابراین مردسالاری و زن‌سالاری در اسلام هیچ جایگاهی ندارد.

مردسالاری و زن‌سالاری در اسلام هیچ جایگاهی ندارد

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ظهر امروز در همایش بانوی انقلابی که در سالن دانشگاه نازلو ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام به هیچ وجه مردسالاری یا زن‌سالاری جایگاهی ندارد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به داشتن اخلاق حسنه بین زن و مرد توصیه کرده و مردان را از هرگونه زورگویی نسبت به زنان برحذر داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای انقلابی بودن افراد، هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، اظهار کرد: همگان اعم از زن و مرد وظیفه دارند تا از انقلاب اسلامی دفاع کنند چرا که این انقلاب برگرفته از قرآن و احادیث معصومین(ع) بوده و تبعیت از چنین مکتب دینی و اسلامی برای همه مایه افتخار است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برخی شاخصه‌های انقلابی‌گری طبق بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اعتقاد به مبانی انقلاب، دشمن‌شناس بودن، در نظر گرفتن اهداف اسلامی، داشتن تقوای سیاسی و عملی، داشتن تعصب و اهتمام به حفظ و دفاع از تمامیت ارضی کشور از جمله این شاخص‌ها است.

وی با بیان اینکه براساس آیات قرآن کریم، زن و مرد در نظام آفرینش هیچگونه برتری نسبت به یکدیگر ندارند، افزود: تنها معیار برتری انسان‌ها بر یکدیگر داشتن تقوا است که آن هم هیچگونه ارتباطی به زن یا مرد بودن افراد ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی با بیان اینکه در قرآن کریم خداوند از زنان مومنه و بزرگواری چون حضرت مریم(س) و حضرت آسیه(س) در کنار پیامبرانی چون حضرت یوسف(ع) و حضرت موسی(ع) نام می‌برد، ادامه داد: این نشان می‌دهد که زنان نیز در صورت داشتن تقوا و ایمان می‌توانند مقامی مانند مردان و حتی بالاتر داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای مثال حضرت زهرا(س) از نظر ایمان و تقوا به حدی از درجه و مقام رسیده‌اند که هیچ مردی تاکنون به این مقام نرسیده و معیار این جایگاه فقط تقوا است.

انتهای پیام
captcha