برگزاری جشنواره تخت سلیمان در تکاب
کد خبر: 3861861
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

برگزاری جشنواره تخت سلیمان در تکاب

گروه اجتماعی _ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره تخت سلیمان در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه در تکاب برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره تخت سلیمان در تکاب

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به برگزاری جشنواره تخت سلیمان در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه در تکاب اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی هر چه بیشتر این میراث جهانی به گردشگران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری نیز با حضور فعالان این عرصه از استان‌های آذربایجان‌غربی، زنجان، آذربایجان‌شرقی، گیلان و اردبیل نیز برپا می‌شود، ادامه داد: این نمایشگاه در قالب ۳۵ غرفه و به مدت چهار روز از ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به چرایی برگزاری این جشنواره در فصل سرد سال عنوان کرد: دلیل این تصمیم نیز علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری تکاب در این فصل این است تا از ظرفیت‌های خارج از پیک به ویژه در نیمه دوم سال نیز برای گردشگری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تکاب با داشتن ۶ واحد بومگردی در سطح استان دارای بیشترین واحدهای بومگردی است، خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در این جشنواره با حضور در این واحدها نیز می‌توانند تجربه یک زندگی در محیط روستایی با هوای پاک را داشته باشند.

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، میراث جهانی تخت سلیمان تکاب در کنار قره‌کلیسای چالدران دو اثر ثبت جهانی شده آذربایجان‌غربی در یونسکو هستند که هر ساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان و ایران به سوی خود جذب می‌کنند.

انتهای پیام
captcha