مراسم اختتامیه مسابقه «روایت نور» برگزار شد + عکس
کد خبر: 3862023
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی؛

مراسم اختتامیه مسابقه «روایت نور» برگزار شد + عکس

گروه مسابقات ــ مرحله فینال و مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن «روایت نور» ویژه پرسنل بانک صادرات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، مدیران ارشد بانک صادرات و نخبگان قرآنی برگزار شد.

مراسم اختتامیه مسابقه «روایت نور» برگزار شدبه گزارش ایکنا‌‌‌؛ مرحله فینال و مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن «روایت نور» ویژه پرسنل بانک صادرات، 14 آذرماه با شرکت 50 نفر از متسابقین و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم امام خمینی(ره)، مدیران ارشد بانک صادرات و جمعی از فعالان و مدیران امور قرآنی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

آغازگر این برنامه قرائت آیاتی از کلام وحی توسط نفر اول مسابقه روایت نور بود، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین خمینی، سیدحسین موسوی بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات، سهیل محمودی، شاعر و نویسنده‌ به ایراد سخنانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در این مراسم با ذکر یاد شهدای بانک صادرات ایران، از تلاش‌های این بانک برای ترویج فرهنگ قرآنی تقدیر کرد و در ادامه به تفسیر اثرات مفاهیم قرآنی در تربیت انسان‌ها پرداخت.

وی اظهار کرد: انسان در پرتو برخی مفاهیم می‌تواند بر فراز ملائکه و حتی والاتر از آن‌ها هم قرار بگیرد. خصلتی که تنها در انسان‌ها ورود پیدا می‌کند، نگاه به ماوراء است و انسان در این مسیر، وقتی خود را در پرتو قرآن کریم قرار می‌دهد، با انوار الهی مراوده برقرار می‌کند.

مراسم اختتامیه مسابقه «روایت نور» برگزار شد + عکس

یادگار امام راحل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تنوع آموزه‌های قرآنی گفت: اوج این تنوع در نهج‌البلاغه است و در هیچ جایی از نهج‌البلاغه چیزی نمی‌بینیم مگر اینکه ترجمه‌ای از آیات قرآنی یا روایات پیامبر(ص) از زبان امیرالمؤمنین(ع) صورت گرفته باشد.

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه همان عبارات و مفاهیم قرآنی با بیانی دیگر است، تأکید کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) ادیبی بی‌نظیر است که این ویژگی بسیار مهمی برای ایشان به شمار می‌رود و در عین حال واژه امیرالمؤمنین واژه پیامبر اسلام(ص) است.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران فردی اهل قرآن و شعر و ادبیات نیز هست، پیشنهاد داد تا بانک صادرات ایران شرایط برگزاری جشنواره شعر قرآنی را با حضور شعرای خوبی که درد دین دارند، به صورت سالانه فراهم کند.مراسم اختتامیه مسابقه «روایت نور» برگزار شد + عکس

در این مراسم همچنین حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران با گرامیداشت و ادای احترام به جایگاه رفیع بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: فهم از قرآن را از کودکی با کلام امام خمینی(ره) آموخته‌ایم و نسل ما آشنایی با کلام قرآن را مدیون آن بزرگوار است.

صیدی اظهار کرد: با وجود روزگار سخت اقتصادی، همه عزت، اقتدار و قوت کشور میراث امام بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه همکاران بانک صادرات ایران به طور مرتب جلسات منسجم قرآنی را برگزار می‌کنند، گفت: همه ما معتقدیم بدون توسل به قرآن نمی‌توان به مردم خدمت کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: در بخش اقتصادی و تلاش برای گره‌گشایی از کار مردم، از نور قرآن بهره گرفته‌ایم و همچنان که الطاف حق وعده داده که این نور همچنان باقی خواهد بود، امیدوارم در سیرت ما همچنان فرهنگ قرآنی جاری باشد و این چراغ را روشن‌تر نگاه داریم.

حجت‌اله صیدی افزود: در پرتو انوار نورانی قرآن کریم، همکاران بانک صادرات ایران در حوادثی همچون سیل، زلزله، خرید تضمینی گندم و زعفران و سایر بخش‌های حمایتی، برای خدمت به مردم پای کار بوده‌اند.

همچنین اجرای گروه تواشیح شمس و قرائت قرآن با صدای حسین فردی، قاری بین المللی قرآن کریم، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

مراسم اختتامیه مسابقه «روایت نور» برگزار شد + عکس

به گزارش ایکنا، سیدحسین موسوی بلده، رئیس مرکز قرآن و عترت آستان مقدس حضرت امام (ره) و رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به آیه "و ننزل من القرآن و ما هوشفاء و رحمه للمومنین و لایزید الظالمین الا خسارا" (آیه 82 سوره الاسراء) ضمن خوشامدگویی به حاضرین علی الخصوص یادگار گرانقدر حضرت امام، به شرح مختصری از فعالیت های قرآنی صورت گرفته در هر دو مجموعه شامل آموزش های عمومی، تخصصی و فعالیت های تبلیغی و ترویجی حوزه قرآن و عترت پرداخت و ضمن تبیین اهداف، از برنامه های مشارکتی در هر دو مرکز استقبال نمود.

وی با اشاره به عمر کوتاه ایجاد مرکز قرآن و عترت حضرت امام و تجربه های اولیه، این مجموعه را زیرساختی مهم و ظرفیتی شایسته برای استفاده کلیه مناطق شهر تهران و شهرستان های اطراف، علی الخصوص مناطقی که مسافت کمتری با این مرکز دارند شمرد و از مدیران و دست اندرکاران قرآنی خواست تا از این مجموعه با اجرای برنامه های مشارکتی بهره برداری نمایند.

موسوی بلده گفت: تلاش دارم در این مسئوليت، از تجربیات خودم و سایر همکاران، که در سازمان ها و نهادهای دیگر داشتیم، استفاده کنم و به ذکر خاطراتی در این خصوص پرداخت.

در ادامه از تجربه حضور اساتید قرآن در صحن مجلس شورای اسلامی و تنوع ایجاد شده که استفاده از قاریان بیشتر می باشد سخن گفت.

وی با اشاره به تجربه نزدیکی که در صحن شورای اسلامی شهر تهران داشت گفت، علاوه بر اینکه در ابتدای جلسه، تلاوت اساتید شاخص قرآن را داریم، در جلساتی که در روزهایی با مناسبت های خاص می باشد، از تلاوت قاری همان قشر بهره مند می شویم.

مراسم اختتامیه مسابقه «روایت نور» برگزار شد

در روز روشندلان از قاری روشندل، روز ارتش، قاری از ارتشیان و خلبانان، روز هلال احمر از پرسنل عزیز هلال احمر، روز پزشک، قاری جراح متخصص و... دعوت بعمل می آید.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران همچین مسابقات بانک صادرات را فعالیتی مشارکتی و با همراهی مدیران شایسته بانک صادرات و دیگر عزیزان دست اندرکار دانست و ابراز امیدواری کرد برنامه های مشارکتی اینچنینی در مراکز یادشده ادامه دار باشد.

گفتنی است، مسابقات در چهار رشته تفسیر، قرائت ترتیل، تحقیق قرآن و اذان در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار شد و در هر رشته سه نفر از برترین ها مورد تجلیل قرار گرفتند.

لازم بذکر است در این مسابقات، شورای عالی قرآن شهرداری تهران، مؤسسه ارمغان هنر ایرانیان و آستان مقدس امام خمینی(ره) مشارکت داشتند و سیدحسین موسوی‌بلده، حسین فردی، حمید شیخ‌زاده و میثم طاهرآبادی، داوری بخش آقایان و فروغ السادات موسوی بلده، زهرا صریحی نژاد و فاطمه شیرازی داوری بخش بانوان را برعهده داشتند.

انتهای پیام
captcha