لزوم تحقیق و مطالعه در هنگام تصویب قوانین
کد خبر: 3862065
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

لزوم تحقیق و مطالعه در هنگام تصویب قوانین

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ارومیه گفت: از آنجایی که تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن مهم‌ترین وظیفه نمایندگان است؛ بنابراین یک نماینده باید با تحقیق و مطالعه اقدام به تصویب قانون کند.

نمایندگان مجلس باید با تحقیق و مطالعه اقدام به تصویب قانون بکنندبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، ظهر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات مجلس بوده و کاندیداها برای ثبت‌نام در این روزها اقدام می‌کنند، اظهار کرد: از آنجایی که تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن مهم‌ترین وظیفه نمایندگان است؛ بنابراین یک نماینده باید در وهله اول اقدام به تحقیق و مطالعه قوانین کشورهای مختلف و کتاب‌های دیگر کرده و سپس اقدام به تصویب قانون کند.

وی با بیان اینکه دفتر یک نماینده مجلس، یک مؤسسه کاریابی نیست که مردم برای پیدا کردن شغل برای خود و فرزندان و بستگان به آن مراجعه می‌کنند، افزود: اینکه برخی نمایندگان به جای عمل به وظیفه خود اقدام به افتتاح کارخانه، حضور در شهرها و رسیدگی به مشکلات مردم کرده و قول مساعد برای ساختن بزرگراه و کارخانه به مردم می‌دهند به هیچ وجه در حیطه وظایف آن‌ها نیست و مردم نیز نباید به چنین کاندیداهایی اعتماد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو تصریح کرد: ۲۸ مردادماه آمریکا در ایران کودتا و نیکسون رئیس‌جمهور وقت یک فضای خفقان در کشور ایجاد کرد که دانشجویان در این روز این فضا را شکستند، پس این روز، روز استکبارستیزی است و دانشجویان باید این روحیه را حفظ کنند.

دانشجویان به وظیفه تولید علم خود عمل کنند

امام جمعه ارومیه با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه وظیفه دانشگاه‌ها تولید علم است، گفت: همانگونه که در کشور، نیروهای انتظامی برای برقراری امنیت و سایر مسئولان در راستای انجام وظیفه خود تلاش می‌کنند، دانشجویان نیز باید به این وظیفه خود عمل کنند.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان در سال جاری عنوان کرد: مسئولان لازم است کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی جهت مدیریت کشت محصولات کشاورزی در استان تشکیل دهند تا در سال آینده محصولات به دلیل کشت زیاد در دست کشاورز نمانده و آن‌ها متحمل ضرر نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت نماز تصریح کرد: ۱۷ رکعت نماز واجب و ۳۴ رکعت نماز مستحبی و نافله در دین اسلام وجود دارد و از آنجایی که نماز ستون دین است، به جا آوردن این نمازها از اهمیت فراوانی برخوردار است و ذخیره آخرت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: ای مردم به نماز اهمیت داده و زیاد نماز را به جا آورید و از این طریق ارتباط خود با خداوند را بیشتر کنید؛ چرا که نماز، گره‌های گناهان را می‌گشاید.

وی با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان و نقش کلیدی آن‌ها در خانواده تصریح کرد: اگر زنی با زبان خویش شوهرش را آزار دهد هیچ عملی از او قبول نخواهد شد همچنین اگر مردی به همسرش ظلم کند همین شرایط را خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha