اختتامیه جشنواره «حس پروانگی» در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3862637
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

اختتامیه جشنواره «حس پروانگی» در ارومیه برگزار شد

گروه فرهنگی ــ  اختتامیه اولین جشنواره «حس پروانگی» با موضوع خاطرات سفر راهیان نور با حضور مسئولان استانی و معرفی آثار برگزیده در ارومیه برگزار شد.

اختتامیه جشنواره حس پروانگی در ارومیه برگزار شدبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، اختتامیه اولین جشنواره «حس پروانگی» با موضوع خاطرات سفر راهیان نور، امروز، 17 آذر با حضور مسئولان استانی و معرفی آثار برگزیده در سالن همایش شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر نادم، معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا(ع)، در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه جبهه شهدا، زینب‌پرور و علی‌اکبرپرور است و و شهدا نیز از این دانشگاه درس آموخته و راهی جبهه‌ها شدند و آنها چه خوب شاگردان و دانشجویان بودند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهدا تبیان کرد: اخلاص در شهدا به گونه‌ای بود که برخی پلاک از گردن درآورده و می‌خواستند در گمنامی شهید شوند چرا که باور داشتند عزت و ماندگاری از آن خدا است و اگر او بخواهد هیچ‌کس گمنام نخواهد ماند و این اخلاص را از الگوی‌شان سیدالشهدا(ع) گرفته بودند.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا(ع) با بیان اینکه شهدا و آنهایی که خالصانه در راه خدا خدمت کردند، به وصل یار شتافتند، افزود: یک لحظه غفلت آدمی را از قافله شهدا جدا می‌کند برای همین است که خیلی‌ها با اینکه با شهدا بودند شاید به دلیل لحظه‌ای غفلت از کاروان دوستان جدا افتادند.

وی با بیان اینکه انسان باید هر کاری را برای جلب رضایت خداوند انجام دهد، ادامه داد: کاری که برای جلب رضات خداوند باشد دیگر با حرف و شماتت مردم متوقف نشده و فرد از انجام آن کار خیر پشیمان نمی‌شود.

قدرت و صلابت ایران مدیون خون شهدا است

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجف‌ قلی‌زاده سرایی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تمام صلابت و قدرت جمهوری اسلامی ایران برگرفته از شهدا بوده اگر امروزه قاسم سلیمانی و امثال او مورد غصب آمریکا قرار گرفته، دلیلش این است که او و امثال او هیمنه آمریکا را شکسته‌اند و وی جبهه پایداری را با تدابیر رهبری تشکیل داده است.

وی با اشاره به خاطراتی از عملیات والفجر ۸ افزود: بعد از این عملیات، مقرر شد برای نشان دادن اراده و روحیه خود به دشمن یک مسابقه فوتبال در جبهه برگزار شود، برای همین منظور به همه لشکرها یک تیم فوتبال برای شرکت در این رقابت‌ها درخواست داده شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین از تیم‌های حرفه‌ای فوتبال کشور هم برای برگزاری این مسابقه در فاو دعوت به عمل آمد، اما هیچ تیمی به جز پیام تهران حاضر به مسابقه با رزمندگان نشد.

وی تصریح کرد: اولین مسابقه بین تیم پیام و لشکر عاشورا بود که این مسابقه ۲۱ دقیقه طول کشید و با هر توپی که در میدان حرکت می‌کرد یک توپ خمپاره‌ای هم از سوی دشمن به زمین می‌افتاد که در نهایت به دلیل توپ‌باران شدید دشمن، مسابقه تعطیل شد اما همین مسابقات روحیه و عزم رزمندگان را به دشمن نشان داد.

۶۰ هزار جانباز شیمیایی؛ بیانگر مظلومیت مردم ایران

حجت‌الاسلام سرایی بیان کرد: در جنگ تحمیلی دشمن از کشورهای مختلفی کمک دریافت می‌کرد و وجود بیش از ۶۰ هزار جانباز شیمیایی در کشور عدد خیلی بزرگی است که نشان از مظلومیت رزمندگان و مردم ایران در این جنگ تحمیلی دارد.

وی تصریح کرد: باید در خاکریزها بود تا خاکریز را شناخت برای همین است که وقتی فیلمسازی در مورد جبهه فیلم می‌سازد نمی‌تواند حال و هوای جبهه را منتقل و واقعیت‌ها را درست بازگویی کند، و گر نه محال بود مانند این فیلم‌ها تنها با یک الله‌اکبر گفتن خط را شکست، بلکه بچه‌ها با تلاش و جنگیدن خط‌‌شکنی می‌کردند.

یادآوری می‌شود که در پایان این مراسم از کتاب از پیله تا پروانه رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام
captcha