نمایندگان مجلس به فکر حل مشکلات مردم باشند
کد خبر: 3862993
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

نمایندگان مجلس به فکر حل مشکلات مردم باشند

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه شاهین‌دژ گفت: یک نماینده باید توجه داشته باشد انتخاب یا جابه‌جایی یک مدیرکل، مسؤول و رجل سیاسی در حیطه وظایف یک نماینده نیست و دادن وعده‌هایی با این مضمون و محتوا نیز نادرست است.

نمایندگان مجلس به جای جابه‌جایی رجل سیاسی به فکر حل مشکلات مردم باشندحجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام جمعه شاهین‌دژ، امروز، ۱۹ آذر در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با توصیه به مردم مبنی بر توجه دقیق به شعارها و وعده‌های کاندیداهای نمایندگی مجلس اظهار کرد: کاندیداها باید براساس وظایف و حد و حدود اختیارات نماینده مجلس شعار سر داده و از وعده‌های خود سخن بگویند.

وی با بیان اینکه کاندیداها نباید شعارهایی که مخالف اهداف و برنامه‌های جمهوری اسلامی باشد را سر دهند، افزود: یک نماینده باید توجه داشته باشد انتخاب یک مدیرکل، مسؤول و رجل سیاسی در حیطه وظایف یک نماینده نیست و دادن وعده‌هایی با این مضمون و محتوا نیز نادرست است.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه شعارهای کاندیداها باید رنگ و بوی خدمت به مردم داشته و در نهایت صداقت مطرح شود، تصریح کرد: دادن وعده‌های پوچ به مردم در شان یک نماینده مجلس جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه باید دفاع از حقوق مردم در اولویت برنامه‌های این افراد باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور به مجلس برمی‌گردد، عنوان کرد: یک نماینده مجلس باید مطالبه‌گر بوده و در محدوده قانون به وظایفش عمل کند و بدون عوام‌فریبی برای احقاق حقوق مردم تلاش کند، نه اینکه به فکر اهداف شخصی خود باشد.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به اینکه نظارت استصوابی یا همان درست شمردن، یکی از وظایف مهم شورای نگهبان بوده که مقابل نظارت استطلاعی قرار دارد، افزود: با خواندن تاریخ و مقایسه انتخابات چهل سال گذشته این نتیجه به دست می‌آید که در نخستین مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی، نظارت استصوابی در اولویت قرار داشت.

انتهای پیام
captcha