توسعه پایدار شهری نیازمند توجه به بافت‌های تاریخی است
کد خبر: 3863418
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

توسعه پایدار شهری نیازمند توجه به بافت‌های تاریخی است

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری نیاز است به بافت‌های تاریخی توجه شود و با ایجاد گذرهای فرهنگی می‌توان تمام نمادهای هویتی و فرهنگی و اجتماعی استان را مردم معرفی کرد.

رسیدن به توسعه پایدار نیازمند توجه به بافت‌های تاریخی استبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، امروز، ۲۰ آذر در جلسه شورای تخصصی فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری نیاز است به بافت‌های تاریخی توجه شود و با ایجاد گذرهای فرهنگی در شهر می‌توان تمام نمادهای هویتی، فرهنگی و اجتماعی آذربایجان‌غربی و ارومیه را در یک زمان کوتاه به مردم معرفی کرد.

وی افزود: ارزش‌گذاری به محله‌ها و بافت‌های تاریخی ارومیه که نماد فرهنگ و هنر استان و شهر هستند از اهداف اصلی طرح گذر فرهنگ وهنر در ارومیه بوده که باید تمام دستگاه‌های ذیربط و مسؤول با تمام توان خود در تحقق این هدف همکاری کرده تا به نتیجه مورد نظر دست یابند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از تمامی موسسات و سازمان‌ها که قصد ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذرهای فرهنگی دارند، حمایت و تلاش می‌کند، گذرهای فرهنگی ارومیه را در یک نقطه خاص متمرکز نکند بلکه در مکان‌ها و رشته‌های مختلف این طرح اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: گذرهای فرهنگ و هنر می‌تواند زمینه آشنایی مردم با هنرها و هنرمندان استان را فراهم کند و باعث توسعه هنر و فرهنگ اصیل آذربایجان و توسعه صنعت گردشگری، جذب توریست و مسافران داخلی و خارجی شده و مشاغل مرتبط با گردشگری را نیز گسترش دهد و در زمینه اشتغال گام ثمربخشی خواهد بود.

بابازاده با بیان اینکه ارومیه به عنوان یک شهری تاریخی و باسابقه یکی از شهرستان‌های استان بوده که دارای بافت تاریخی قدیمی است، افزود: برای همین منظور شناساندن هویت تاریخی و فرهنگی این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروزه درآمدزایی از طریق توسعه گردشگری و جذب گردشگر در همه کشورها یکی از منابع مهم دولت‌ها است، بیان کرد: هنگامی که تاریخ و فرهنگ یک شهری به خوبی معرفی شود گردشگران نیز به تدریج برای بازدید از آن شهر مشتاق شده و بدین ترتیت نیز گردشگری رونق می‌یابد.

 

انتهای پیام
captcha