حمایت استانداری آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی
کد خبر: 3863495
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

حمایت استانداری آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی

گروه فرهنگی ــ گروه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حمایت از راه‌اندازی و توسعه پارک علم و فناوری کشاورزی از سوی جهاددانشگاهی در اولویت‌های استانداری قرار دارد.

اعلام حمایت استانداری آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی پارک علم و فناوری کشاورزیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی، روز گذشته، ۱۹ آذر، امین رستم‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با بهنام شهدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی دیدار کرد.

بهنام شهدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در این دیدار، با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی استان مجموعه علمی و دانش‌محور بزرگی است اظهار کرد: باید از خدمات علمی و گسترده جهاددانشگاهی استان در راستای توسعه استان به نحو شایسته بهره برد.

وی افزود: فعالیت‌ها و دستاوردهای اخیر پژوهشی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی مایه شعف و خوشحالی است و امیدواریم با این فعالیت‌های درخشان منشأ تحول و توسعه در استان باشند.

شهدی با اعلام اینکه نیازمند کمک‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف توسعه استان هستیم، بیان کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی سنجیده شده، مدیریت شده و برنامه‌ریزی شده راهبری و هدایت می‌شود که این امر یکی از ویزگی‌های بارز موفقیت جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف می‌باشد.

وی با تقدیر از اقدامات و تلاش جهاد دانشگاهی استان مبنی بر راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی اظهار کرد: نیازمند استفاده از علم و تجارب مفید جهاد دانشگاهی استان هستیم، لذا حمایت از راه‌اندازی و توسعه پارک علم و فناوری کشاورزی توسط جهاد دانشگاهی در اولویت‌های استانداری قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی استوار است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مدون زیرساخت‌های الکترونیکی از جمله کشاورزی مبتنی بر موبایل، اینترنت اشیا، بازاریابی کشاورزی را وارد بحث کشاورزی در آذربایجان‌غربی کنیم که جهاد دانشگاهی می‌تواند ورود موثری در این حوزه داشته باشد.

لزوم توجه جدی به تولید فناوری‌های بومی

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی نیز با ارائه گزارشی از دستاوردهای این نهاد ان قلابی در استان اظهار کرد: این نهاد انقلابی با بهره‌گیری از اعضای هیئت علمی مجرب و گروه‌های تخصصی-پژوهشی آمادگی خود را در راستای شناسایی و رفع مشکلات استان و توسعه اقتصادی به عنوان یکی از بازوان علمی و اجرایی استانداری اعلام می‌دارد.

امین رستم‌زاده با اشاره به اینکه خلق الگوهای فناورانه متناسب با ادبیات این مرزبوم از ویژگی‌های بارز جهاددانشگاهی است، بیان کرد: رویکرد جهاددانشگاهی ارزش‌آفرینی و ارزشمند کردن عملی علم و فناوری حاصل از اندیشه جوانان متعهد و متخصص متناسب با ظرفیت‌های بومی منطقه است.

وی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی از سوی این نهاد خاطرنشان کرد: استاندار محترم و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس و سایر مسؤولان نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های متعددی در این خصوص انجام داده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این اتفاق مبارک علمی در استان از سوی جهاددانشگاهی محقق شود چرا که معاونت پژوهشی با سه گروه پژوهشی در حوزه تخصصی و بین رشته‌ای کشاورزی و  برنامه‌های معاونت آموزشی و فرهنگی و اشتغال در این مزیت نسبی استان و مرکز رشد کشاورزی حسب برنامه توسعه واحد هدف‌گیری تخصصی و عملی در این حوزه دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به تولید فناوری‌های بومی متناسب با نیازهای استان و کشور بیان کرد: جهاددانشگاهی در یک بستر علمی با احصاء نیازهای علمی و پژوهشی سعی در رفع این نیازها کرده که الگویی از یک جهاد علمی در عرصه عمل را در کشور ایجاد می‌کند.

رستم‌زاده با اشاره به اینکه پایه و اساس فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، مبنای فرهنگی دارد، اظهار کرد: یکی از برکات جهاددانشگاهی تلفیق علم و فناوری با فرهنگ ایرانی اسلامی در راستای عمل به منویات رهبری و ترسیم جامعه مبتنی بر توسعه و پیشرفت اسلامی است .

وی با اشاره به اهم شاخص‌های فعالیت‌های مختلف صورت گرفته در حوزه‌های مختلف این نهاد گفت: طراحی، تدوین و ارائه طرح‌های پژوهشی در قالب سه گروه تخصصی پژوهشی و یک مرکز خدمات تخصصی و اجرای۵۰ رویداد شاخص فرهنگی به ۱۵ هزار نفر به ساعت از دانشجویان دانشگاه‌های استان در حوزه فرهنگی، تحصیل  ۷۰۰ دانشجو  در ۱۰ رشته مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی، ارائه خدمات آموزشی تخصصی مهارتی به ۴۲ هزار نفر از مردم استان و خدمات پزشکی تخصصی به شهروندان در مرکز تخصصی دیابت و ترمیم زخم پای جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی و جلوگیری از قطع عضو ۲۵۰ نفر مبتلایان به بیماری دیابت، ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی و  انجام بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش  در آزمایشگاه‌های تخصصی جهاددانشگاهی استان و ارائه خدمات تخصصی و پیشگیری در دو دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌نشین ارومیه بخش کوچکی از اهم اقدامات جهاددانشگاهی در آذربایجان‌غربی است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در خاتمه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در چند ماه گذشته مبنی بر حمایت از توان علمی، دستاوردها و خدمات تخصصی این نهاد از آمادگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی برای انجام ماموریت‌های مشخص تخصصی بر اساس پتانسیل علمی، تخصصی و تجربی واحد برای توسعه علمی استان خبر داد.

انتهای پیام
captcha