رقابت 20 برگزیده مراکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم قرآن در مسابقه حفظ 10 جزء
کد خبر: 3863502
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

رقابت 20 برگزیده مراکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم قرآن در مسابقه حفظ 10 جزء

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ 20 نفر از برگزیدگان آزمون‌های درون مراکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان، پنج‌شنبه، 21 آذرماه در مسابقه حفظ 10 جزء حضور پیدا می‌کنند.

صالح محبی، معاون آموزش مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برگزاری مسابقه حفظ 10 جزء حفاظ مراکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم این مؤسسه اظهار کرد: این مسابقه با حضور 20 برگزیده از 11 مرکز شبانه‌روزی آقایان، پنج‌شنبه، 21 آذرماه به میزبانی مرکز آل‌یاسین در شیراز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه راه‌یافتگان به این مسابقات از برگزیدگان آزمون داخلی این مراکز هستند، بیان کرد: از حافظان شبانه‌روزی آزمون‌های حفظ 5، 10، 15، 20، 25 جزء به صورت کتبی و شفاهی در طول سال تحفیظی از سوی نمایندگان شورای عالی مراکز شبانه‌روزی اخذ می‌شود و سپس برگزیدگان آن به این مسابقات که هر بار به میزبانی یکی از مراکز برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.
محبی با اشاره به اینکه مسابقه و آزمون حفظ پنج جزء به میزبانی مرکز استهبان برگزار شد، ادامه داد: نفراتی که حد نصاب لازم را در مراکز کسب کرده باشند، در سامانه داخلی مؤسسه، نمره خود را ثبت و سپس گواهینامه تأیید حفظ اجزاء به آنها اعطا می‌شود. همچنین به رتبه‌های اول تا سوم مسابقه بین مراکز نیز هدایایی اعطا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حافظان دوره شبانه‌روزی تاکنون بیش از 11 جزء و نیم از آیات کلام وحی را حفظ کره‌اند، بیان کرد: این مسابقه هر دوماه یکبار میان برترین‌های مراکز حفظ قرآن بیت‌الاحزان برگزار می‌شود. همچنین در بخش بانوان تنها یک مرکز در استهبان مشغول به فعالیت است که تنها آزمون کتبی و شفاهی از بانوان حافظ اخذ شد.
معاون آموزش مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اضافه کرد: این مسابقات و آزمون در راستای ارزیابی کیفی و کمی عملکرد حافظان و همچنین بهبود عملکرد مراکز شبانه‌روزی در طول سال تحفیظی و ارزیابی برنامه حفظ حفاظ و همچنین روش تدریس مربیان برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، مراکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان در دهستان خیر، روستای محمدآباد و روستای لای‌خرمی، مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در روستای صحرارود در شیراز، مرکز آل‌یاسین در شیراز، مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در بیرجند و مراکز حفظی نیز در مشهد مقدس، تهران و قم است.

انتهای پیام
captcha