سیاست در جمهوری اسلامی از اخلاق سرچشمه می‌گیرد
کد خبر: 3863752
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

سیاست در جمهوری اسلامی از اخلاق سرچشمه می‌گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در انتخابات مجلس شورا کسانیکه احساس وظیفه کرده و نامزد شده‌اند باید بدانند که سیاست در جمهوری اسلامی از اخلاق سرچشمه می‌گیرد.

Bbb

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، اظهار کرد: در انتخابات مجلس شورا کسانیکه احساس وظیفه کرده و نامزد شده‌اند باید بدانند که سیاست در جمهوری اسلامی از اخلاق سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: کسی‌که داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود باید خودش را وقف خدمت به مردم کند و مردم نیز باید افرادی را انتخاب کنند که سابقه وقف کردن داشته و خود را در خدمت مردم بدانند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که اگر سیاست از اخلاق و معنویت سرچشمه بگیرید رهنمون به سوی بهشت است و اگر سیاست وسیله‌ای برای کسب قدرت باشد، سیاست اسلامی نیست، ادامه داد: شورای نگهبان در تأیید صلاحیت داوطلبان باید به مر قانون بدون اعمال نظر شخصی عمل کند و نمایندگان در طول چهار سال خدمت باید خود را وقف مردم کنند و اموالی برای خود ذخیره نکنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت هم در شکل‌گیری نظام اسلامی و هم در ادامه آن یک امر راهبردی است و در نظام اسلامی ایران پیوند بین حوزه و دانشگاه همچنان ادامه دارد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که در لرستان فرهیختگانی بودند و هستند که موجب وحدت حوزه و دانشگاه شده‌اند، از روسا و اساتید حوزه و دانشگاه خواست جلسات مشترکی بین آن‌ها تشکیل شود تا در مورد مسائل روز گفت‌وگو کنند و راهکارهایی برای حل مشکلات کشور و استان بیابند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، رعایت تقوا را لازمه ادامه حکومت اسلامی عنوان کرد و از مسئولان خواست برای تداوم حکومت اسلامی پرهیزکاری پیشه کنند و مقید به احکام اسلامی باشند.

انتهای پیام
captcha