فعالیت دو شعبه حفظ قرآن در مدارس علمیه خوزستان/۷۰ طلبه مشغول حفظ هستند
کد خبر: 3863847
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

فعالیت دو شعبه حفظ قرآن در مدارس علمیه خوزستان/۷۰ طلبه مشغول حفظ هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان با اعلام اینکه مدارس قرآنی حوزه علمیه در استان در دو مدرسه الغدیر اهواز و اندیمشک از مهر امسال فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: در این مدارس به صورت ویژه حفظ قرآن یکی از درس‌های اصلی طلاب است.

فعالیت دو شعبه حفظ قرآن در مدارس علمیه استان/70 طلبه

حجت‌الاسلام امیر سیاحی‌، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اعلام اینکه مدارس قرآنی حوزه علمیه در استان در دو مدرسه الغدیر اهواز و اندیمشک از مهر امسال فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: در این مدارس به صورت ویژه حفظ قرآن یکی از درس‌های اصلی طلاب است و در کنار حفظ، ترجمه، تفسیر و مفاهیم قرآن نیز آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طلاب این مدارس طی شش سال حافظ کل قرآن کریم می‌شوند، افزود: در حال حاضر، در مدرسه علمیه اندیمشک 40 طلبه و در مدرسه الغدیر اهواز 30 طلبه مشغول حفظ قرآن کریم هستند. طلاب جدید الورود هم در سال‌های آینده در این طرح شرکت داده می‌شوند. 

سیاحی با اشاره به سفر حجت‌الاسلام ذبیح‌الله طاهری، مسئول مدارس قرآنی معاونت تهذیب حوزه علمیه به خوزستان در هفته گذشته و بازدید او از این مدارس گفت: این بازدید به منظور بازدید از این مدارس، ارزیابی آنها، مصاحبه با طلاب و ارزیابی سطح محفوظات آنها بود. قرار است تا یک ماه دیگر مسابقه حفظ جزء 30 بین این دو مدرسه برگزار شود.

به گفته مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، برگزاری کارگاه انگیزه و روش حفظ، جلسه پرسش و پاسخ و تبیین حفظ قرآن برای طلاب، تشکیل جلساتی با مدیران مدارس به منظور بیان نکات آموزشی، تشکیل جلسه با حجت‌الاسلام بهرام‌پور مدیر مدارس علمیه استان جهت تبیین جایگاه مدارس قرآنی استان و ارائه راهکار جهت تقویت و تسهیل ادامه فعالیت آنها برخی از برنامه‌های مسئول مدارس قرآنی معاونت تهذیب حوزه علمیه  در استان بوده است. 

انتهای پیام
captcha