وحدت حوزه و دانشگاه اهداف انقلاب اسلامی را محقق می‌کند
کد خبر: 3864957
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

وحدت حوزه و دانشگاه اهداف انقلاب اسلامی را محقق می‌کند

گروه اجتماعی _  مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی گفت: تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب اسلامی و پیاده‌سازی آنها تنها از طریق وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌شود.

وحدت حوزه و دانشگاه اهداف انقلاب اسلامی را محقق می‌کندحجت‌الاسلام محمد رستمی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، امروز، با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در طول ۴۰ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با نزدیک شدن وحدت حوزه و دانشگاه معنویت و علم و دانش با یکدیگر تلفیق و موجب شده است در کنار یادگیری علم به معنویت نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه اساس همه علوم، دین‌مداری و معنویت است، افزود: حوزه علمیه چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس از آن در این مسیر حرکت کرده و در واقع وظیفه ذاتی حوزه همیشه توجه به دین و معنویت بوده است اما پس از انقلاب تغییر در شیوه و تفکر دانشگاه‌هایدر توجه به معنویت قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه خطیری را بر دوش جامعه دانشگاهی و حوزوی گذاشته‌اند، ادامه داد: تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب اسلامی و پیاده‌سازی آنها تنها از طریق وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه محور برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه و دانشگاه، دین است، عنوان کرد: ارتباط و وحدت بین این مرکز علمی برای هر دو فایده داشته و هر کدام از اثرات مثبت این ارتباط بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به وجود برخی نگرش‌های منفی در بین حوزویان و دانشگاهیان نسبت به یکدیگر خاطرنشان کرد: اگر این نگرش‌ها اصلاح شود رابطه بین حوزه و دانشگاه مستحکم‌تر شده و این دو می‌توانند برای ارتقای بیشتر اسلام و جامعه گام بردارند.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس حوزه و دانشگاه با تکیه بر ولایت‌فقیه و برخورداری از سلاح ایمان، پرونده درخشانی در مسیر دفاع از اسلام و کشور به یادگار گذاشته‌اند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی با اشاره به اینکه افرادی مانند شهید مفتح و مطهری از پیش از پیروزی انقلاب به دنبال ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه بودند، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده این موضوع بوده که این کار، هدفی مقدس و دغدغه‌ای مهم برای آنها بوده که اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha