وحدت حوزه و دانشگاه در طول سال دنبال شود/ لزوم معنویت‌افزایی در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3866350
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

وحدت حوزه و دانشگاه در طول سال دنبال شود/ لزوم معنویت‌افزایی در دانشگاه‌ها

گروه اجتماعی ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه برای تقویت حوزه و دانشگاه باید نگاه‌ها تغییر كند، گفت: برگزاری یك هفته به‌منظور بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه خوب است اما كافی نیست، بلکه باید در طول سال برای وحدت حوزه و دانشگاه برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیرحوزه‌های علمیه استان فارس امروز، 3 دی‌ماه در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گفت: این ایام مرتبط با هفته وحدت حوزه و دانشگاه است و در این راستا باید جلوه‌های وحدت حوزه و دانشگاه بیش از پیش پررنگ‌تر و برجسته‌تر شود.
وی افزود: اینکه در این هفته برنامه‌هایی برگزار شود و دو نفر از حوزه و دانشگاه سخنرانی کنند خوب است اما کافی نیست، بلکه باید در طول سال برای وحدت حوزه و دانشگاه برنامه‌ریزی کرد.
استوار میمندی گفت: برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه باید نگاه‌ها تغییر کند که این مهم نیز، تغییر نگاه‌های اهالی حوزه، دانشگاه و همچنین مسئولان سیاست‌گذار و سیاست‌مدار را می‌طلبد.
وی با تاکید بر اینکه باید وحدت بین حوزه و دانشگاه ترکیب اتحادی داشته باشد، بیان کرد: ما در کنار رسالت تولید علم و دانش از دانشگاه توقع معنویت‌افزایی داریم و این بدان معنا است که دانشگاه باید مولد معنویت باشد و حوزه علمیه نیز او را همراهی کند.
مدیرحوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: آماده هستیم برای ارتقای برنامه‌های این دانشگاه تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و حوزه علمیه نیز با استفاده از ظرفیت‌های انسانی و علمی مشارکت در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره‌ها، اقامه نماز، مشاوره و سایر برنامه‌های فرهنگی را عهده‌دار شود.
استوارمیمندی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از فسلفه‌های ایجاد نهاد رهبری در دانشگاه‌ها این است که تنها به اقامه نمازجماعت، هیئت و سخنرانی اکتفا نشود، گفت: یکی از ماموریت‌های دفتر نهاد رهبری حضور مبلغان در میان دانشجویان خوابگاهی و برگزاری نشست‌های صمیمی با آنان است که این مهم باید در اولویت برنامه قرار گرفته و زمینه حضور مبلغان در خوابگاه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام
captcha